Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Hogyan is lenne...

2015.01.22. 02:03 | törökmonika | 259 komment

Azon gondolkodom, vajon mi az eljárásmód egy teljesen népmesei fordulatkor.
Ha, mondjuk, személyesen Orbán Viktor kopogtatna be hozzám, elém tenné a listát az akárhány millió új munkahelyről és mondaná bátorítólag, hogy na, csak bökjek bátran.
Hogy akkor mi lenne.

Öt éve vagyok munkanélküli.

Szerintem az elsők között voltam, akik belenyaltak diplomásként a közmunkába. Ezt meg is írtam annak idején, nem érdekes, én is a legszívesebben elfelejteném - sajnos, soha nem fogom tudni. Van a megaláztatásnak az a foka...
Közmunkásként a lábam méretétől kezdve a vérnyomásomig mindenről papírt kértek, mert közmunkás sem lehet ám bárki.

Na, nem is voltam sokáig.

Azóta minden létező rendszerből kihullottam.

Ha most maga Orbán Viktor adna a két drága kezével nekem munkát, be kéne fáradnom a személyzeti osztályra - mostanában nyilván másképp hívják, bocs, de kiestem a munka világából -, ott mondanák, hogy adjam oda neki akkor az oslkdfmncvk-ot.
Kérdezném ekkor, hogy mi az a oslkdfmncvk, mert én bizony olyat még nem láttam.
Megértőek lennének (kicsit elfordulva azért kikacagnának a lányom-korú ügyintézők), mondanák, hogy legalább az adóhatóságtól hozzak valamit.
Mit.
Mit hozzak az adóhatóságtól.
Azon kevés szerencsések közé tartozom a szerencsétlenek között, akiknek még van hol lakniuk - de az adóhatósággal, hát azzal egészen biztosan nem volt dolgom vagy öt éve.
Miért is lett volna?
Nem volt miről beszélgetnünk - a nullával való műveleteket nem értelmezi a matematika.
Mondanák akkor megértően a személyzeti osztályon - mégiscsak Orbán Viktor ismerőse vagyok, nem zavarnak el, meg hát különben sem -, hogy akkor a TB.
Milyen TB, kérdezném én akkor egyre csendesebben vissza, miről beszélünk?
Nincs TB.
Hát pedig az kell, mondanák ők.

Jó, mondanám én, elmennék a megfelelő helyre ügyet intézni, mondanák nekem, hogy abszolut megértik a helyzetemet, már csak ki kell fizetnem ezt a potom öt évnyi elmaradást, és máris minden megy kacagva tovább.
Ezért mondom én azt néktek, feleim, hogy már az első munkanap előtti napon megszűnne a munkaviszonyom.

De ha mégsem...

Hogyan tudnék én bárhogyan visszailleszkedni a munka világába, csókolom? Tudom, lettem volna varrónő vagy traktoros, most nem lenne baj, csak megtanulnám az új ketyeréket - de így mégis hogy csinálnám?

Nem vagyok csúcsértelmiségi, sőt, semmilyen nem vagyok, csak diplomás. Nem értek a földműveléshez, és mielőtt bárki hozna nekem kiskacsákat, nem is fogok érteni hozzá, csak azért, mert vidéken lakom, még nem értek a földhöz, és a hátralévő időmre már nem is óhajtok megtanulni.

Egyetlen dologhoz értek, az sem ér sokat. Nyilván két dolog jönne be. Ha  kétkezi, derék szakember lennék, például vízvezeték-szerelő vagy ács. Vagy ha takonygerincű, jellemtelen, korrupt politikus. 

Hogyan kéne visszailleszkednem a munka világába?

Amikor épp a középosztályt nyírják jó nagy hatékonysággal ki? Csókolom, én nem tehetek róla, hogy a középosztályba születtem. Arról ugyan tehetek, hogy nem földműves vagyok, hanem kétkezi diplomás (tanító, újságíró) emberféle, de nekem nem szólt senki, hogy ez egyszer a történelemben még hátrány is lehet.

Pont úgy kapálgattam a sorokat, mint más (nyilván: rendes) ember a kukoricasort.

Nem mondták, hogy ez kevesebbet ér.

Mondjuk, legalább értelmiségi-perek még nincsenek. Ez feltétlenül pozitivum. 

Mielőtt vad gyűjtésbe kezdenétek: ez egy példabeszéd volt.
A sorstársaim nagyobb részének arra sincs már pénze, hogy elutazgasson ügyeket intézni. A sorstársaim nagyobb része jobb ruhát sem tudna felvenni, amikor megjön a nagy lehetőség. Még akkor sem, ha maga Orbán Viktor biztosítja neki az állást.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr327096573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.01.22. 22:49:24

@allegravelli:

Csak magamnak köszönhettem."

a (szellemi) kisproli internalizálta az elnyomást...
"csak az én hibám hogy nem tudom kielégíteni a partneremet, csak az én hibám hogy nincs multiorgazmusom" de most már van tettem érte:)

2015.01.22. 22:50:50

@bonfred:

"én is" jellegzetes kisproli melldöngetés
"hogy ne kelljen szégyellnem hogy magyar vagyok"---mondta aki mondta.

$pi$ 2015.01.22. 22:51:25

@Krumpli Bogart: Igen, nekem is az agorafóbia jutott eszembe mint egy lehetséges kimenet és ez egy klasszikus példa.

Sok emberrel dolgoztam együtt olyan munkákon, amik hónapokig tartó komplex projektek voltak. Sokszot észrevettem másokon és magamon is, hogy ez mennyire megerőltető idegileg. Nyugodt körülmények közt megy a munka, de ugyanakkor mindenki fejében az jár, hogy "mi lesz belőle, sikerülni fog vagy nem?". Hosszú távon ez felőrli az embereket ha nem tudják néha kikapcsolni a munkát, ha hónapokig nem képesek lazítani, idegfeszültségben élnek.

Mindig irigyeltem azokat, akik olyan munkában vannak, ahol délután leteszik a melót és másnap reggelig semmi gondjuk nincs. Nincs az, hogy "mi lesz?", mert minden nap ugyanaz van.

Krumpli Bogart 2015.01.22. 22:52:28

@WiteNoir: Ez így van. A munkahelyek jelentős része annyira kártékony, hogy a munkahelyi stressz már kimutatható gazdasági károkat okoz, ami ellen harcolni kell. Természetesen ez a harc ma még csak a pampogás szintjén valósul meg, de előbb-utóbb nem lehet megkerülni.

A mai magyar közigazgatás (kompletten) ilyen kártékony munkahely. Ezt a kártékonyságot a kedvenc Lézer Janim már legalizálta is. Mert az ILYEN kártékony emberek semmihez nem értenek, azt hiszik, hogy jó sok bentseggeléssel és lázas aktatologatással pótolni lehet a szakszerűség és a hatékonyság hiányát. :(

$pi$ 2015.01.22. 22:53:41

@WiteNoir: "névtelen, tömegsírba temetett katona"

Nem vagyok már nagyon fiatal. Ebben a korban elgondolkodik az ember, hogy mit is változtattam, mi értelme volt az életemnek, mekkora katasztrófa lenne, ha valaki kitörölne a történelemből. A válaszok a legjobb esetben is lehangolóak. :)

allegravelli 2015.01.22. 22:59:17

@WiteNoir:
Jó, hát akkor nem a te hibád, hogy nincs orgazmusod:-)
Remélem, ettől elélvezel...
Nem a legjobb példa az összehasonlításra...
Nem tudom, milyen elnyomásról beszélsz. Azt tudom, hogy nagy kataklizmákat leszámítva jelentős részben mi alakítjuk az életünket felnőttként.

De ha szeretnéd, műpicsoghatok én is, hogy pl. milyen borzasztó gyerekkorom volt (az volt, de ettől nem érem el könnyebben a céljaimat).

$pi$ 2015.01.22. 23:08:56

@allegravelli: A szabad akarat csak egy illúzió. :)

allegravelli 2015.01.22. 23:18:31

5 perccel a kommented előtt pont ezen gondolkoztam:-)
Nyilván nem arról van szó, hogy egy lábnélküli ember is lehet futóbajnok (bár konkrét példa is van rá. ld. Pistorius), a szabadsági fokok száma egy adott rendszeren belül korlátozott. Ha felismered ezeket a korlátokat és tudatosan próbálsz alkalmazkodni, akkor azért van esély...
Erre mondta valami nagy ember, hogy a szabadság a felismert szükségszerűség:-)

allegravelli 2015.01.22. 23:20:43

@$pi$: Én most 34 évesen is ezen törpölök, de már évek óta:-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:26:07

@WiteNoir:

"te semmit sem változol. nyomatod a jobbos propagandát és síránkozol a bazdmegezésen..."

Majd szólok, ha érdekel a véleményed arról, hogy változom-e vagy sem, egyelőre még úgy fest egy dolog, hogy egyetlen kommentelővel sem kerültem még olyan közeli kapcsolatba, hogy sokat adjak a rólam alkotott véleményére.:)
Miért, itt milyen propagandát nyomtam? Mesélj.:) Egyébként nem siránkozom, hanem szimplán nem vagyok hajlandó eltűrni, hogy valaki így beszéljen velem. Na és, téged ez mennyiben érint?

"pedig azt hittem újévi fogadalmat teszel..."

Rosszul hitted, talán azért is, mert egyáltalán nem ismersz.:) Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni.

"egyébként nem önmagában gyerekek, hanem egy nálunk fejlettebb >>létforma<< létrehozása a cél, ha ez nem lenne lehetséges, akkor az emberiségnek simán ki kellene halnia, semmi szükség ránk, felesleges baleset vagyunk, semmi egyéb."

És még én nyomatom a propagandát, aha.:D Mindenkinek a magánügye egyébként, hogy miért vállal gyereket addig, amíg nem követ el bűncselekményt, pl. nem veszélyezteti őket. Csak, hogy ki legyen pipálva az a rész is, hogy konzervatívként mi a véleményem erről.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:27:32

@WiteNoir:

Azért szerencsére nem mindenki antiszociális.:)

2015.01.22. 23:32:48

@$pi$:

valóban lehangolóak ha belegondolunk

@allegravelli:

az csak illusztráció volt, hogy a szexualitás terén is megy ez az agymosás, de hozhattam volna példát más területről is

@Mj:

"szimplán nem vagyok hajlandó eltűrni, hogy valaki így beszéljen velem.
konzervatívként "

"Júlia csak a földön akar járni"--hungarian boulevard slágere

huracan1 2015.01.22. 23:34:39

Hű, megihletett a posztoló, mert hasonló helyzetben én is voltam. Az életem romokban hevert, önbecsülésem nulla, tartalékom mínuszban (értsd: adósság), gyerekek a nyakamon, és ugyan diagnózis nélkül, de a súlyos depresszió tüneteivel éltem. Aztán kattant valami, rohamléptekben elkezdtem munkát keresni, és láss csodát, találtam is. Ráadásul szeretem is.

De hogy ne legyen ennyire szép a történet, azt is leírom, min mentem keresztül álláskereséskor és munkakezdéskor. :P
Az első próbanapomon reggel 4-kor kellett kezdenem egy elég messzi városban. Vonat és busz nem járt olyan korán, autónk nem volt, az a kevés barát sem tudott segíteni, aki maradt. Hát elutaztam az utolsó vonattal éjszaka, éjfélre ott is voltam. Persze egy nyomorult késdobáló sem volt nyitva éjjel, így az állomáson éjszakáztam egy padon. Tavasz volt, hajnalra 4-5 fok köré esett a hőmérséklet, ezért annyi pulóvert és harisnyát vettem fel, amennyi rám fért. Aztán hajnalban szépen levetkőztem és beálltam dolgozni, letoltam a 9 órát becsülettel. Nem rinyáltam, de majdnem meghaltam. A következő próbálkozásom pár héttel később sikeres volt, egy másik munkahelyen. Az interjúra keményen készültem: fogynom kellett 3-4 kilót, hogy beleférjek az egyetlen szalonképes nadrágomba. Több nem volt, pénz nadrágra szintén nem, de sikerült. Felvettek. Ez viszont azt jelentette, hogy reggelente 3:50-kor indultam bicajjal, fél óra kemény tekerés árán értem be - esőben, hidegben, minden egyes munkanap. Kemény metált hallgatva gyűjtöttem erőt az aznaphoz, de minden egyes nap mosolyogtam, nevettem, kedves voltam mindenkivel és boldog voltam, hogy szarrá ázva dolgozhatok. A fagyasztókamrában kezdtem a reggelt fél 5-kor, volt, hogy az eső miatt csurom vizesen, -27 fokban. Szerencsére csak a reggel telt hidegben, viszonylag hamar szabadultam Szibériából. Ledolgoztam a műszakot, majd hazatekertem, persze bevásárlószatyrokkal a kormányon. 5 hónapig csináltam ezt, mire tudtunk venni egy csotrogányt, ami elvitt A-ból B-be. Ideje volt, nyakunkon volt a tél, télen lehetetlen lett volna bicajjal járni a tartós hó, kemény tél miatt... A munkahelyemről el tudtam hozni fillérekért az aznap sütött, de el nem adott kenyérféléket. Hetekig azon éltünk, hogy esőkabátot vehessek, ami nem ázik át fél óra bicózás alatt sem. Addig meg hordtam a váltás ruhát, hogy szárazba öltözhessek dolgozni. Persze cipőm csak egy volt, az maradt vizes egész nap, ha eláztam reggel. Aztán vettem váltás cipőt, váltás ruhát, lassacskán a gyerekeknek normális kaját is, már húst is ettünk, sőt, 2 év után egy normális autó van a fenekem alatt, életmódot váltottunk, és bár a pénz még mindig nem vet fel, de éldegélünk. Sőt, lesz ez még százszor jobb is, csak akarni kell. Nekem külön jót tett a padló alá kerülni, onnan édes csak igazán a felállás.

Egyszóval hajrá, ha hasonló teljesítményt mutat fel valaki a tartós munkanélküliség után, majd elkezdem sajnálni, hogy mennyire rossz volt neki. Addig pedig kellemes rinyálást, szájtépést, diplomásozást. :P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:38:03

@WiteNoir:

Újabb érveid előtt kénytelen vagyok fejet hajtani.:P

$pi$ 2015.01.22. 23:40:10

@allegravelli: "Én most 34 évesen is ezen törpölök, de már évek óta:-) "

Szerencséd van, mert még idejében megtalálhatod a válaszokat! ;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:41:21

@huracan1:

Gratulálok.:) De azért általában nem megy csak úgy, hogy felállsz a padlóról, megrázod magad, magadtól kijössz a depresszióból, és hirtelen 150%-on kezdesz teljesíteni, nem?

huracan1 2015.01.22. 23:46:49

@Mj: Amíg "De..."-kben gondolkodtam, nekem sem ment. Persze mondhattam volna, hogy "de azért az nem úgy megy, hogy harmincas nőként egy kihalt állomáson éjszakázok egy próbanap miatt", de nem mondtam.

2015.01.22. 23:53:04

@huracan1:

megint egy nárcisztikus nagyokos. annyira kiszámíthatóak vagytok és annyira semmi fogalmatok arról ami körülöttetek van, hogy titeket már parodizálni sem lehet, önmagatok vagytok azok.
amúgy ez a "sajnálat" is baromság, egybitesek szoktak ezzel jönni, mintha bárki sajnálatot várna, amivel amúgy semmire sem megy.

bár gyanítom hogy te nem komolyan írtad, elég regényesnek tűnik, meg egy-két helyen nyilvánvalóan parodisztikus

2015.01.22. 23:54:24

@Mj:

ó, ezek nem érvek voltak, vitatkozni amúgysem lehet azt valamiért sehol sem díjazzák----lévén szerint az érvelés mellé kötelezően jár durva személyeskedés is, persze kölcsönös--és ezzel sokan nem értenek egyet, így aztán kerülöm:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:55:23

@huracan1:

Csak pont a fordulópontot nem írtad le.:) Adva volt, hogy depresszióba süllyedtél, és feladtad az egészet. Aztán hirtelen talpra álltál. De mi volt a kettő között? Engem elsősorban ez érdekelne.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.22. 23:57:58

@WiteNoir:

Anno szerintem pont neked írtam, hogy én csakis az érvelés központú vitát tartom érdemesnek lefolytatni, a személyeskedésben nem vagyok partner, ezért sem tűröm a bazdmegolást. De te teljesen elzárkóztál, nemcsak előre, hanem utólag is feladtad, ha jól emlékszem. Persze, így mindig könnyebb, meg a jó öreg, megcsontosodott ellenségképed is maradhat olyannak, amilyennek elképzelted.;-)

$pi$ 2015.01.22. 23:58:17

@Mj: "De azért általában nem megy csak úgy, hogy felállsz a padlóról, megrázod magad, magadtól kijössz a depresszióból, és hirtelen 150%-on kezdesz teljesíteni, nem? "

Mániás depresszió esetén így megy...

huracan1 2015.01.22. 23:58:40

@WiteNoir: Tudnám még tovább is cifrázni, de az önsajnálóknak semmi nem segít, sőt, tamáskodnak, amikor valaki kitör a saját maga alkotta szartengerből. Mert ugyebár képtelenség, hogy másnak sikerült, ami nekik nem. :P

2015.01.22. 23:59:30

@huracan1:

Ráadásul a nőknek sokkal kevésbé fontos a férfiak külseje, mint a férfiaknak a nőké. "

LOL
hát kb. ennyire vagy őszinte és ennyire vagy tisztában a valóssággal, a hozzád hasonlók lepnek el mindent, normálisabbak meg húznak innen a fenébe...

2015.01.23. 00:01:53

@Mj:

nem nagyon akarok én itt vitakozni, ugyan kivel és miről?
egészen komoly emberek vitatképtelenek, akkor miért pont én kezdjek jó példát mutatni.
amúgy sincs miről vitázni, per pillanat

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 00:02:22

@$pi$:

Mániás depresszió esetén a mániás szakaszt előbb-utóbb követi a depressziós szakasz. Ez a sztori meg nem friss történet, mert minimum 2 év eltelt azóta, legalábbis az írója szerint.

huracan1 2015.01.23. 00:03:43

@Mj: A fordulópont az, amikor az ember rájön, hogy a szarkupacot saját maga alkotta, és csakis saját maga képes eltakarítani is. És hogy erre hogyan lehet rájönni? Nos, ha erre bevált receptet tudnék, már előadásokat tartanék róla. Mondjuk egy pszichológus vagy pszichiáter hathatós segítség lehet adott esetben, bár én ezt nem próbáltam. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 00:04:20

@WiteNoir:

Miért másokhoz igazodsz, miért nem magadnak állítasz fel mércéket?;-) Vagy, ha mások lopnak, te is lopni fogsz? Nem hiszem.
Valamiért csak megszólítottál, nem?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 00:06:15

@huracan1:

Oké, köszi, erre voltam kíváncsi.:) (Ez egy újabb pont a szabad akaratnak a genetikai meghatározottságok ellen folytatott játszmájában.:))

huracan1 2015.01.23. 00:06:38

@WiteNoir: Az ostobák fegyverét húztad elő azonnal. :))

2015.01.23. 00:12:01

@Mj:

sajnos kénytelen vagyok még egy darabig másokhoz igazodni, a blog.hu-ról is tilthatnak, szimpla blogokból meg pláne. így aztán nem lehet az általam ideálisnak tartott módon vitázni.
más értelemben annyira nem igazodok, az emberek többsége szerintem beteg, ők meg engem tartanának annak, igazából örök rejtély marad hogy miért, nekem az a fura ha valaki nem úgy gondolkodik mint én, de mégis mindig én maradok kisebbségben vagy egyedül, szóval mondom, fura ez.

nyilván volt oka hogy megszólítottalak, de ezt az okot én magam sem ismerem

2015.01.23. 00:12:56

@huracan1:

ja, a valóság kimondása az ostobák fegyvere? hát gyerekek, ez már tényleg elképesztő....de nem meglepő, sajnos:(

huracan1 2015.01.23. 00:16:17

@Mj: A genetikában egyre kevésbé hiszek, de ez egy másik téma. :)

turista a saját országában 2015.01.23. 00:17:15

@allegravelli: Kérlek alássan, felőlem azt olvasol ki belőle amit akarsz, nekem meg jogom van ezt az olvasatot megkérdőjelezni.

Ahány ember, annyi sors. Csak fejből mondom, kb. 300 000 jelenleg a regisztrált munkanélküli, ennek többszöröse a tényleges, és csak 2010 óta meg már vagy fél milliónyian elmenekültek innen. Utóbbiak közül nyilván vannak, akik addigi munkájukat, életüket adták föl egy jobb élet reményében, rengetegen viszont a kilátástalanság elől mentek külföldre. Azt te sem hiheted, hogy mindegyikük krónikus munkakerülő lenne vagy lett volna idehaza. Éppen ellenkezőleg.

2015.01.23. 00:17:28

A genetikában egyre kevésbé hiszek"

na gyerekek, itt kell befejezni a beszélgetést az ilyenekkel.

huracan1 2015.01.23. 00:18:16

@WiteNoir: Így van, papa, igazad van. :))

huracan1 2015.01.23. 00:19:24

@WiteNoir: Hajrá, senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy bárkivel is beszélgess(?). Ágyő.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.23. 00:54:57

@törökmonika: "Több millió ilyen helyzetű emberről van szó ebben az országban.
Akik önhibájukon kívül lehetetlen helyzetbe kerültek - és szolidaritás nélkül esélyük sincs."

Az a baj, hogy sokan most közülük azt a kezet csókolgatják, amelyik kiporciózza az alamizsnát. Kire szavaztak vajon, ha választás előtt volt dínom-dánom, extra közmunka a falunak?
Az szép lesz, ha majd befuccsol a közmunkáztatás (és előbb-utóbb így lesz), segély ugye nincs, akkor az a tömeg elindul Pestre bádogvárost építeni. :) (szmájli a politikusoknak szól)

törökmonika 2015.01.23. 01:03:27

@vigyüktúlzásbaadolgokat: ezen szálazok már én is egy ideje... de végigolvasva a fenti kommenteket, itt senki és semmi nem fog mozdulni, mint ahogy nem mozdul az elmúlt jó pár száz évben sem.
szociológusok éhséglázadást jósolnak - szerintem ehhez még két-három év kell.
illetve nem kell, dehogy kell, kinek kell.
de hiohetetlen a szellemi mélyrepülés, amit az elszegényedéssel parallel művelünk.

allegravelli 2015.01.23. 06:40:26

@turista a saját országában:
Persze, hogy nem. De pont ezek az emberek tesznek is valamit. Most csak a posztolóról beszélek. A posztoló írta fent, hogy semmi nem fog mozdulni. Úgy tűnik, ő a legkevésbé. Ha nem akar, hát ne akarjon. De azért csak másokat hibáztatni, és saját tájékán körbe nem nézni, eléggé túlzó...

Anticommunist Hungarus 2015.01.23. 07:12:34

A bloggoló ezt írj:

2015.01.22. 02:03 | törökmonika
"Öt éve vagyok munkanélküli"

Egy másik postban:
Egy minisztériumi alkalmazott keservei
2014.06.12. 08:11
"Állami alkalmazott vagyok egy minisztériumban. Közalkalmazotti bértáblába betonbiztosan besorolva."

Akkor most mi van?
Típikus baloldali libsi állami alkalmazott. aki ráér 240 bejegyzésbén hazudozni, közalkalmazottként, adófizetők pénzéből.
Dolgozni kéne, azért kapod/kaptad a fizetésed!!!

törökmonika 2015.01.23. 07:27:36

@Anticommunist Hungarus: sőt, elvált férfi keserveit is olvashatunk a bloggertől. Na most vagy az van, hogy nem mindenki képes értő olvasásra, vagy az. Segíteni ezen már nem lehet.

$pi$ 2015.01.23. 07:29:55

@törökmonika: "szociológusok éhséglázadást jósolnak - szerintem ehhez még két-három év kell.
illetve nem kell, dehogy kell, kinek kell.
de hiohetetlen a szellemi mélyrepülés, amit az elszegényedéssel parallel művelünk. "

2013-ban és 2014-ben csökkent a szegénység. Körülbelül 2013-ban fordult meg a trend ebben is mint sokminden másban. GDP, reáljövedelmek, infláció, munkanélküliség, fogyasztás, ezek mind olyan gazdasági mutatók, amik azt jelzik, hogy 2013-ra beért jónéhány intézkedés és megfordult jónéhány folyamat. nem véletlen, hogy bizonyos politikai beállítottságú körök már csak kizárólag a 2010-1012 közti adatokat használják.

A kérdés most már csak az, hogy sikerül megtartani a lendületet vagy nem.

$pi$ 2015.01.23. 07:49:57

@turista a saját országában: "Csak fejből mondom, kb. 300 000 jelenleg a regisztrált munkanélküli, ennek többszöröse a tényleges"

Ez közismert csúsztatás. A KSH szerint a munkanélküliek száma 321 ezer fő, nem a "regisztrált munkanélküliek" száma[1].

", és csak 2010 óta meg már vagy fél milliónyian elmenekültek innen."

Ilyet soha senki sem állított. Az összes külföldre költözők számára volt ilyen becslés és nem a 2010 után kiköltözöttek számára, de mára tudjuk, hogy ez a szám inkább 250 ezer körül van.

Persze nem kell elhinni a KSH adatait, de akkor illik odaírni, hogy ezek a te személyes becsléseid, hogy az olvasók eldönthessék neked hisznek vagy a statisztikai hivatalnak. Így korrekt.

[1] www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/mun/mun21411.pdf

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.23. 13:49:19

@törökmonika: "itt senki és semmi nem fog mozdulni, mint ahogy nem mozdul az elmúlt jó pár száz évben sem."

Én bízok a romákban, és ezt tök komolyan mondom. Olyan érdekérvényesítő képességük van, amit a magyarok megirigyelhetnek, és nem állnak le "igen tiszteltezni", mint az egyszeri Mazsihisz! De az tényleg nagy veszély, ha új "uraik" elhitetik velük, hogy közmunkásbérért a polgimester uborkáját kaccsozni nem kihasználásuk, ellenkezőleg, még a polgimester tesz nekik szívességet!! (A többi mezőgazdasági munka már gépesítve van!)
Az elmúlt 25 év kormányai se tettek ezügyben sokat, de eddig több okból nem volt tragédia. A társadalom alsó 10 %-a (jövedelmileg) el tudott menekülni az apró tiszántúli falukba, ahol az infrastruktúra még a kádári időkben épült ki. Az ottani lakásállománynak éppen most jár le a kihordási ideje, ha nem újítják fel, márpedig havi negyvenezerből nem fogják, a rezsit sem fizetik. Posta, bolt nincs, suli bezárt. Téeszeket szétverték, nem tudnak állatot tartani, de a segélyt az eddigi kormányok folyósították rendesen. Egészségügy leépült, sajnos jönnek majd a járványok.
Ezért mondom én, hogy a világ úgy működik, hogy mindennek következménye van, a rossz döntéseknek is. Olyan nincs, hogy nem omlik össze az a rendszer, amiből csak kivesznek, de nem tesznek vissza semmit, vagy alig valamit.
Szóval lehet, hogy nem éhséglázadnak fel, de a bádogvárosokra (és ami azzal jár) Pest határában nagy összegben mernék fogadni (ha így marad a rendszer). Amúgy sajna nem vagyok szociológus, csak vannak ismereteim a téesz-időkről, és azzal a mai vidéki helyzetet össze se lehet hasonlítani (nem feltétlen az előbbi kerülne ki hátrányosan az összevetésből!) ....

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.23. 13:56:44

@vigyüktúlzásbaadolgokat: "suli bezárt."

Még ehhez írnám, hogy hiába adják oda a katolikus (református) egyháznak, a zsákfalukban ők se nyitják ki újra, csak a nagyobb helyeken. Szóval biztos lesz egy "díszközmunkásréteg", amelyik majd jól ellavírozik ebben a rendszerben is, de nem mindenki. Nagy kérdés, hogy a "kritikus tömeg" többség lesz-e, szerintem igen.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.23. 14:07:21

Még egy példa, bocs, csak most jutott eszembe. Ángyán 5. jelentésében írja, hogy Európában a nagybirtokok átlagmérete nagyobb Magyarországon (és Szlovákiában), mint Németországban vagy Dániában! Ő is írja, hogy ez tisztára dél-amerikai modell, ergo nem úszhatjuk meg a többit, ami ezzel jár (multi-milliárdosok a szögesdrót mögött stb.) ...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.23. 14:41:19

Bocs, utolsó példa (mai nap). :) Pesten nem tudom, hogy van, de nálunk, alföldi nagyváros hobbiövezetében már az egérlyukak is ki vannak adva, nem tudom hovávalósi, de igen népes családoknak. A kisboltból a kétkilós kenyeret viszik a hónuk alatt, vajon az az ebéd is? A szomszéd azóta nem panaszkodik a kutyáink ugatására, mióta megugrasztották tőle a besurranó tolvajt :). Nekünk nincs kameránk, meg kétméteres kerítésünk, de láttam, hogy a villáknál fölszerelték ott is, ahol eddig nem volt.

$pi$ 2015.01.23. 15:02:59

@vigyüktúlzásbaadolgokat: "Még egy példa, bocs, csak most jutott eszembe. Ángyán 5. jelentésében írja, hogy Európában a nagybirtokok átlagmérete nagyobb Magyarországon (és Szlovákiában), mint Németországban vagy Dániában!"

Óóóó, pedig azok a gyönyörű Dániai bűzaföldek... oh, wait! :D de most komolyan, miért éppen Dánia?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 16:49:35

@WiteNoir:

Most is csak hárítasz, ahelyett, hogy leírnád, amit valóban le akarsz írni.:P Én már többször írtam neked, hogy szívesen vitatkozom veled, de annak szerintem nem sok értelme van, hogy időnként beszólsz, aztán megállapítod, hogy úgyis el van fuserálva az egész vitakultúra.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 16:56:46

@huracan1:

Pedig jó téma.:) Egyébként én sem hiszek a genetika hatásában, hiszen nem a hiten alapul: tudományosan igazolhatóan működik, ld. pl. az ikerkutatásokat.:) (Legalábbis érdekes, hogy nem együtt nevelt egypetéjű ikrek mindkét tagjának ugyanakkor, ugyanaz a foga lett lyukas, hasonló pályát választottak, vagy hasonlóan vallásosak.) Az epigenetika például nagyon érdekes tudományterület, engem legalábbis kifejezetten érdekel, hogy a környezeti hatások miképpen kapcsolják ki vagy be az allélokat. Én pl. lehettem volna nyelvész is - több testvérem és a szüleim is azok -, de mivel töris témájú könyveket vettem le a polcról, a nyelvtanáraim pedig nem voltak jók, így többek közt töri szakra mentem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 17:00:30

@törökmonika:

Egyébként 1831-ben volt kolerafelkelés, főleg a legszegényebb területeken, de említhetném '48-at vagy '56-ot is. Szerintem pont azok lázadnak fel a leghamarabb, akiknek már tényleg nincs mit veszteniük.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 17:10:19

@$pi$:

Engem inkább az a trend érdekelne, hogy mennyi az aktív munkavállaló, illetve rájuk hány eltartandó jut, és ez hogy igazodik a demográfiához, főleg, hogy kivándorolni és nem visszajönni az aktívak szoktak, akikre a legnagyobb szükség lenne itthon. Konkrétan pedig az, hogy mennyire fog csökkenni az adózók aránya (nyilván az szja-ra gondolok), és mikor fogja elérni a kritikus határt a nyugdíjasok, rokkantak, esetleg később sem adózó gyerekek aránya.

2015.01.23. 17:23:53

@Mj:

lsd. a magyar nemzet valamelyik eheti, talán szerdai(?) publiját, meg az ÉS múlthetijét, mihályi pétert.
most a jobbosok vették elő azt az érvet, hogy csak másodsorban az adófizetők száma, elsősorban a termelékenysége számít, azaz ha kevés dolgozóra jut sok nyugdíjas, az sem feltétlenül katasztrófa ha elég erős a gazdaság---csak ne jöjjön a sok bevándorló.
mihályi meg azt bizonygatja (szerintem nem túl erős érvekkel), hogy szükség van a sok fiatal-max. középkorú emberre, de mivel a népesedéspolitika úgyis eredménytelen, jöjjön minél több bevándorló.

szerintem nem sok értelme van, hogy időnként beszólsz, aztán megállapítod, hogy úgyis el van fuserálva az egész vitakultúra.:P "

sokmindennek nincs értelme, feszültséglevezetésnek meg pillanatnyi hangulatbeírásnak megteszi, és nem is hazugság...

2015.01.23. 17:25:59

@WiteNoir:

a nyomor szerintem nem igazán forradalmasít, ázsia, latin-amerika, afrika, nyilván vannak változások, van előrelépés, de semmi lényegbevágó.
itt nyugaton meg ráadásul mint abszolút, mind relatív értelemben kevesebb a szegény, és elég sokaknak van mit veszteniük---szóval nagy lázadás aligha lesz.
és igazából ki ellen? a hatalom szétszórt

Zöldövezeti 2015.01.23. 18:31:58

@Krumpli Bogart:

A kommunista ivadékok ezt persze nem értik !

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 18:39:24

@WiteNoir:

Két szerző véleménye azért nem feltétlenül tükrözi a valóságot.:)
Egyébként szerintem sem fognak változni a gyermekvállalási trendek, azaz muszáj lesz kívülről pótolni a hiányt, persze a nulla állami szolgáltatás opciót is lehet választani.:-/

Nyugaton szerintem a bevándorlók fanatizált, asszimilálódni egyáltalán nem akaró része fog lázadni az őslakosok ellen, főleg, hogy egyébként is baj lesz, amikor a szolgáltatói piac modernizálásával a legtöbb bolt bezár majd, óriási munkanélküliséget okozva. De ezt már leírták mások, más blogon. Nálunk is lehet még éhséglázadás, Kelet-Szlovákiában is volt, nem olyan régen.

"sokmindennek nincs értelme, feszültséglevezetésnek meg pillanatnyi hangulatbeírásnak megteszi, és nem is hazugság..."

Mi nem hazugság? Az, hogy semmiféle ún. jobbos propagandát nem írtam le, de te rögtön ezt állítottad rólam? Na ne már.:P
Elhiszem, hogy hálás alany vagyok, amikor ki kell pécézni valakit, mert nem küldelek el melegebb éghajlatra, de azért megtehetnél annyi szívességet, hogy feszültséglevezetésnek inkább azt használod, ami veled egyidős. Köszönöm.

2015.01.23. 19:11:49

@Mj:

Elhiszem, hogy hálás alany vagyok, amikor ki kell pécézni valakit, mert nem küldelek el melegebb éghajlatra,"

nyugodtan elküldhetsz, az a normális beszélgetés, vitakultúra része:)

de azért megtehetnél annyi szívességet"

nem teljesíthető kérés:)

a lázadással az a baj, hogy akik lázadnak, azok jobbára szabadság, demokrácia, stb. ellenesek lesznek, azaz még rosszabb helyzetbe taszíthatják az nyugati civilizációt, mint amilyenben most van.
hogy van-e rendszeren belüli alternatíva, kétlem
olyan alternatív modell meg mely mögött vagy tömegek állnak vagy a gazdasági-politikai-szellemi elit, nincs.
ráadásul a tömeg könnyen fanatizálható, inkább széljobbról mint szélbalról, úgyhogy nem tudom mi lesz ennek a vége, bizonyos értelemben még kíváncsi is vagyok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 19:33:30

@WiteNoir:

Szerintem az régen nem normális, ha elküldenek valakit az anyjába. Mindennapos, de nem normális, nagy különbség.
Akkor csak vedd úgy, hogy ha nincs építő jellegű mondanivalód a számomra, inkább tartsd magadban a gondolataidat. Szerintem mindenkinek jobb így.

1914 tavaszán sem tudták elképzelni, hogy világháború lesz meg Trianon. Az, hogy most milyen modelleket ismerünk, az nem azt jelenti, hogy csak ezek lehetnek alternatívák.;-) De amúgy én is borúlátó vagyok, és valószínűnek tartom, hogy polgárháborús állapotok lesznek, illetve megnő a tekintélyuralmi rendszerek iránti igény.

2015.01.23. 20:04:05

@Mj:

tény, hogy a hozzám legközelebb álló vitastílus amerikában nő által, vagy mondjuk hazánkban férfi által (pl. brendel mátyás, stílus, nem annyira tartalom) általában ellenérzéseket vált ki, hát így jártam.

és valószínűnek tartom, hogy polgárháborús állapotok lesznek, illetve megnő a tekintélyuralmi rendszerek iránti igény. "

ha így van, akkor vagy a lehető legerősebb és legvédettebb szegregáltság (Safe) akinek módjában áll, vagy ha ez nem, akkor az öngyilkosság a megoldás, szerintem. én mást nem igazán tudok elképzelni

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 20:17:39

@WiteNoir:

Nekem éppen az a problémám, hogy az értelmetlen és hamis állításokon alapuló beszólogatás nem vitakultúra.

Nézd, az őseim között '48-as honvédszázados, I. világháborús önkéntes, Don-kanyarból hazajött, majd itthon meghalt tanító, holokauszt miatt meghalt és azt túlélt is van, de '56-os mártírt is említhetnék, igaz, ő 4 évig kínlódott még a veséjével, mire belehalt. Nálunk valahogy mindig megoldották a dolgokat úgy, hogy nem is panaszkodtak. Nálunk ez a minta, úgyhogy én ennek fényében nem tudnám elképzelni, hogy öngyilkos legyek, főleg a családomra tekintettel nem. (Egyetlen nem egyenes ági felmenőmről tudok, aki öngyilkos lett, mert teherbe esett, és az illető úriember nem akarta feleségül venni. Ez is kb. 1 éve derült ki.)
Szóval, én, amíg lehet, védeném a családomat és a hazámat, akkor is, ha reménytelennek tűnik a dolog. Egyszerűen ezt tartom belső kötelességnek, ez van.

huracan1 2015.01.23. 21:10:57

@Mj: Ó, nem állítottam, hogy nem jó téma, csak azt, hogy egy másik. :) És mivel igen hosszú, nem offolnék ide hirtelenjében. :))

Véleményem szerint a genetikának sokkal kisebb a hatása, mint az az emberek többségének a fejében él. Nem hiszek a sorsban, az előre elrendelt dolgokban, sem a lehetetlenben, sem a megváltoztathatatlanban, a genetikában is csak addig a pontig, amíg "alapanyagnak" tekintve ki kell indulni valamiből. Szinte a végletekig hiszek viszont az emberi elme erejében, ezen a ponton pedig vissza is kanyarodhatok a poszt témájához: a problémát az elmében látom, nem pedig a politikában, a gazdasági helyzetben, a lakhelyben, a munkanélküliségi rátában. ;)

2015.01.23. 23:25:53

@Mj:

a "beszólogatáson" túl kell lépni, az internetes kommunikáció ilyen, meg különben sem a mi személyünk (vagy bárki másé) körül forog a világ:)

igaz lehet hogy egyrészt a személyiség, másrészt a családtörténet is befolyásol, szép lista, az enyém majdhogynem ellentétes lehetne, felelőtlen, élni akaró de élhetetlen, lehetőségekkel általában élni nem tudott emberek, egy ág kivételével, de ők meg nem is magyarok és amúgy is szétszóródtak a világban.
és erre jön a személyiség.
hát esetemben hiányzik a belső kötelességérzet, ez van.

2015.01.23. 23:29:16

@WiteNoir:

harcolni kellene, csak hát ki ellen és hogyan? semmi hatalmunk, semmi eszközünk, nem sok eredmény lenne

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.23. 23:55:37

@huracan1:

Oké, ne offoljunk annyit, akkor csak röviden.:)

Ez mind szép és jó, csomó dologgal egyet is értek, de akinek pont az akarata gyenge - az is génfüggő lehet, hogy ki mennyire tud rászokni valamire -, annak mindenfajta változást nehéz véghezvinni. Vagy aki hajlamos a depresszióra, a környezeti hatások pedig kihozzák, segítő család és barátok meg nincsenek, annak sajnos hiába mondod, hogy az emberi elme határtalan.:( De számtalan egyéb lelki tényező van még, ami genetikailag örökölhető, plusz a környezet még ráerősít, szóval szerintem nem olyan egyszerű a dolog, hogy akarattal minden elérhető, onnantól kezdve, hogy az akarat ereje is emberenként változó. Persze ettől még mindenki úrrá lehet a gyengeségein, csak nem mindegy, hogy ez mennyire nehéz, illetve mennyire támogató a környezet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:03:17

@WiteNoir:

"a >>beszólogatáson<< túl kell lépni, az internetes kommunikáció ilyen,"

Nem, az internetes kommunikáció köztem és mások között olyan, amilyenné mi alakítjuk. Nem a kommentelők vannak az eszközért, hanem az eszköz van a kommentelőkért. Van, akivel olyannyira jól elbeszélgettem, hogy találkoztunk is, van, aki ismeretlenül rám ír a kommentjeimet olvasva, és megköszönöm a sorait, van, aki csak azért kurvázott le, mert le mertem írni, hogy keresztény vagyok, van, aki meg becsöngetett anyámék lakására, mert azt hitte, úgy majd felelősségre vonhat engem mittudomén már milyen netes kijelentéseimért. Meg persze ezen a blogon is kaptam én már hideget-meleget, még tőled is, amire úgy érzem, nem szolgáltam rá.:P

"meg különben sem a mi személyünk (vagy bárki másé) körül forog a világ:)"

Nem a világról van szó, hanem két ember közötti kommunikációról. Azt meg hadd döntsem már el, hogy velem szemben mit engedek meg a másiknak: hogy megadja azt a tiszteletet, amit én is megadok neki, vagy úgy beszélhessen velem, mint egy kapcaronggyal.

"igaz lehet hogy egyrészt a személyiség, másrészt a családtörténet is befolyásol, szép lista, az enyém majdhogynem ellentétes lehetne, felelőtlen, élni akaró de élhetetlen, lehetőségekkel általában élni nem tudott emberek, egy ág kivételével, de ők meg nem is magyarok és amúgy is szétszóródtak a világban.
és erre jön a személyiség.
hát esetemben hiányzik a belső kötelességérzet, ez van."

Attól még pótolhatod és lehetsz kivétel, ha találsz hozzá motivációt.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:04:53

@WiteNoir:

Hidd el, ha odáig fajulnak a dolgok, megtalálod az eszközöket is, ha akarod. De azért remélem, ez a típusú kataklizma nem a mi életünkben jön el.

törökmonika 2015.01.24. 00:07:38

@Mj: mi az off? Számomra semmi. Úgyhogy nekem kifejezetten tetszik, amerre viszed a beszélgetést, köszi.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.01.24. 00:23:28

@$pi$: Beszéljenek a számok:

A nagybirtokok átlagos mérete:
Svájc 54 ha,
Hollandia 135 ha,
Belgium 150 ha,
Lengyelország 250 ha,
Franciaország 274 ha,
Ausztria 295 ha,
Olaszország 337 ha,
Dánia 426 ha,
Németország 1391 ha,
Magyarország 3164 ha,
Csehország 3531 ha,
Szlovákia 3934 ha.

2015.01.24. 00:26:13

@Mj:

a személyes részre csak annyit, hogy adok egy konkrét fiktív példát.

beszélgetünk, előjön a magyar történelem, azt írom hogy mátyás király 1480-ban halt meg, ezért bla-bla-bla
erre szerintem a helyes reakció:
(a durva kifejezéseknek csak a kezdőbetűjét írom ki hogy ne sértsek moderálási elvet, nyilván szerintem ki kell írni rendesen:)

"nem 1480 hanem 1490, te műveletlen b. á. f. mi a f. írogatsz olyanról amihez k. nem értesz, te ny.?"

én az ilyesmit szeretném, de a többség nem akar így beszélgetni

azt meg tudom hogy mit tesznek egyesek neten írott dolgokért, elképesztő. de nem csak hazánkban van így, twitter, facebook, pokoli helyekké válhatnak és jön az irl megtorlás...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:26:59

@törökmonika:

Ennek fényében köszönöm a jóváhagyást.:)

Amúgy a hátrányos helyzetűek és/vagy munkanélküliek esetében (ezen kategóriák rendszerint fedhetik is egymást) is érdemes megvizsgálni, vajon mennyire determinált a helyzetük, és segítség nélkül mennyiben várható el tőlük az abszolút kitörés. Ugyanígy a közmunkánál, ha valaki elfogadja, hogy a helyi kiskirálytól függ egyfajta hűbéresként, vajon keresni fog-e egyáltalán valós munkalehetőséget? Én nem nagyon hiszem, legalábbis vidéken nem.

2015.01.24. 00:28:26

@Mj:

a motivációt illetően igazad van, a puszta túlélés kevés.

viszont nem értek egyet a reményeddel, inkább jöjjön, jönne minél hamarabb aminek jönnie kell, ez a fokozatos hanyatlás borzasztó.
jó, nyilván van egy réteg akit egyáltalán nem vagy kevésbé érint, de én nem tartozok abba, jópár milliárd emberhez hasonlóan.

2015.01.24. 00:30:56

@Mj:

legalábbis vidéken a közmunka a korrupció melegágya, meg igazából mi is a közmunka? valós vagy látszatfoglalkoztatás éhbérért.
ma sokmindent megcsinálnak nyugdíjasok, diákok, közmunkások, megváltozott munkaképességűek és egyebek, ezzel is nehezítve a "normál" munkaképes korú ember munkavállalását

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:35:44

@WiteNoir:

Érdekes, mert ez a fiktív példa pont a szakterületem.:) Közbiztonság Szilárd pl. töris témából is ki tudott hozni egy vaskos anyázást a számomra, de hát itt is volt olyan illető, aki teljesen kulturáltan kommentelt, csak valamiért én írtam neki olyat, ami vörös posztó lett a szemében, amin én csodálkoztam a legjobban.:) Szóval, semmi sem lehetetlen, még az sem, hogy megtaláld a te elvárásaidnak megfelelő kommentelőket.:)

Még azon is gondolkodom, hogy amikor rendszeresen ismeretlen számról hívnak és nem szólnak bele, nem lehet-e amiatt, amiért anno becsöngettek.:) Persze az is lehet, hogy csak a hangomat szereti, mit tudom én.:P Furcsa emberek vannak a világon.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:40:36

@WiteNoir:

Azért két világháborút megélt emberek általában nem kívánták vissza azokat az időket, örültek, hogy túlélték. (Kivéve a hősöket, a hivatásos katonákat meg a háborúból hasznot húzókat, akik megúszták.) De értem, mire gondolsz. Mégiscsak jobb, ha az üszkösödő lábadat inkább egy mozdulattal levágják, ahelyett, hogy végignézed, ahogy elrohad.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 00:50:45

@WiteNoir:

Volt, ahol konkrétan a választás kimenetele is azon múlhatott, hogy mennyi közmunkás hagyta magát megzsarolni. (Mert meg lett beszélve a dolog, hogy ha nincs szavazat, nem lesz közmunka sem.)

Szerintem alapvetően a munkakultúra színvonala is nagyon alacsony, ami együtt jár azzal, hogy elmegy itthonról a legversenyképesebb magyarok java, tulajdonképp a szellemi elit és a polgárság. Tucatjával lehet sorolni az olyan "élménybeszámolókat", hogy mivel nem túl versenyképes az itthon maradt magyar munkavállaló, ezért adott pozícióra túlkínálat van, emiatt a munkáltató bármikor találhat tíz másikat a nem eléggé alázatos dolgozó helyére, ha nem tetszik neki valami. Tehát könnyen eldobható, könnyen pótolható, ráadásul, mivel nem eléggé képzett, gyakran a saját jogai érvényesítésével sincs tisztában, vagy fél azokat érvényesíteni. (Van, aki még a fizetését is fél elkérni a főnökétől, teljesen komoly.) Tetézi ezt az, hogy ennek a rétegnek a többsége szellemi alattvaló, a munkáltatójuk pedig szellemi földesúr. Ezek sok évszázada rögzült attitűdök, csak a környezet változik igazából. Ez a rendszer meg csak rímel ezekre a beidegződésekre, hiszen itt vagy haver leszel, vagy alattvaló.

2015.01.24. 12:39:19

@Mj:

így van, lehet hogy csak ismerkedni akar:)
de azt is bírom, mikor emberek tisztességtelenül vitáznak vagy esetleg kiderül hogy nagyon tájékozatlanok, de ahelyett hogy beismernék, IRL folytatást akarnak...mondjuk én azért is nem erőltetem, mert az emberek többsége nem tud, nem akar vitatkozni...valami ördögtől való veszekedésnek vagy éppen erődemonstrációnak tekintik, valszeg az oktatás is tehet erről

2015.01.24. 12:43:11

@Mj:

. Tehát könnyen eldobható, könnyen pótolható"

erről beszélek.
vannak akik nem ilyenek, vannak akik könnyen pótolható "kisprolik", meg vannak akiknek lényegében nem jut semmi.
namost mivel ez világszinten is így van és talán még inkább így lesz a jövőben, meg így van magyarországon is, ahol jelentős fejlődésre hosszabb távon sincs megalapozott remény, tényleg kérdés, hogy a nem egyértelműen felső ill. középosztály kivételével a többi miért szaporodjon...
csak könnyen eldobható "töltelékember" lesz belőle, vagy még az sem.

jó, ez kicsit leegyszerűsített de nem volt kedvem sokat írni.

közmunka meg, volt szerencsém látni, és amit én láttam, még egy tisztességesebb kisváros, ha itt így megy, mi lehet másutt, hallottam történeteket, látom te is...

huracan1 2015.01.24. 13:25:10

@Mj: Pont így látom én is, egy sor tényező kihat az ember cselekedeteire. Megjegyzem, nekem is hiába mondott bárki bármit évekig, a felismerés az elme erejéről csak utólag jött. Pont ez benne a csapda, és elég szomorú, amit magam körül látok, és ami velem is megtörtént. Egyetemes népbutítás keretében robotokat gyártunk, de ez is másik téma. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 15:58:17

@WiteNoir:

Mások miatt is joggal panaszkodhatsz - nekem is van egy rakat negatív élményem erről, amiben nyilván én is hibás vagyok -, de azért azt is be kell látnod, hogy még velem szemben sem volt túl vitaképes az első kommented.:P Szóval, még mindig kettőn áll a vásár, ha nem próbálod meg, és csak másokat hibáztatsz, abból nem lesz építő jellegű vita.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 16:20:39

@WiteNoir:

Szerintem alapvetően nem azért szeretnének gyerekeket az emberek, mert majd milyen jó lesz a gazdasági és társadalmi helyzet, hanem mert a személyes életükben a boldogság forrásának tartják. Igen, a kockázatokkal együtt is, hiszen kockázat ugyanúgy van, mint esély arra, hogy nem várt pozitív esemény történjen.

Az is érdekes összefüggés, hogy minél inkább emelkedik egy társadalom életszínvonala, annál kevesebb gyerek születik, tehát pont ellenkezőleg működik a dolog, mint ahogy várnád.

De mondom, egyénileg szerintem szemlélet, átvett minták kérdése, hogy szeretnél-e, és ha igen, hány gyereket, mint ahogy az is, hogy mit gondolsz a körülötted lévő világról vagy a jövőről, optimista vagy-e a családod jövőjét illetően vagy pesszimista. Ezért nem lehet bármilyen családtámogatási rendszerrel jelentős változást elérni a népszaporulat terén, mert végső soron a fejekben dől el a tervezett gyermekszám. Persze azon már lehet segíteni, hogy a tervezett szám végül a vállalt gyermekek számával azonos legyen, mert ez már inkább anyagi kérdés.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 16:31:01

@huracan1:

Pedig igazán csak a szellemi tőke erejével tudnánk kiemelkedni, ehhez viszont nem alattvalóképzést kellene folytatni.:-/ De hát akkor ki szavazná meg újra és újra az aktuális kiskakasokat a szemétdombon? (Erről most eszembe jutott Lázár János megjegyzése Angela Merkelről, aki szerinte "álmodni sem merne ekkora többségről", persze azt elfelejti, hogy enélkül is a világ egyik legbefolyásosabb politikusa.;-)) Sajnos a politikai elit szintjén is jelentkező beszűkült tudat az egész ország számára csapda.:( Úgyhogy főleg a maradék tehetséges pedagóguson, a civileken és a családokon múlik, hogy ki tudunk-e törni ebből.

2015.01.24. 18:54:16

@Mj:

nem magamról beszéltem. általánosságban. sokan ezt bárkivel megcsinálják, nem kellek hozzá én. láttam épp elég ilyen esetet...aki nem tud/nem akar érvelni vagy hülyeségeket beszél az kaphat keveset is sokat is de ne irl akarjon folytatást hanem vagy védje meg magát érvekkel, vagy hallgasson:)

a gyerekvállalásban azért szerepet kell hogy játsszon a jövőbeli életkilátások mérlegelése ezt te sem tagadhatod.
az szerintem eléggé egyértelmű, hogy a modern társadalmakban kevesebb a gyerek, és az is viszonylag könnyen belátható hogy miért

2015.01.24. 18:56:09

@Mj:

"Ezért nem lehet bármilyen családtámogatási rendszerrel jelentős változást elérni a népszaporulat terén, mert végső soron a fejekben dől el a tervezett gyermekszám.
Sajnos a politikai elit szintjén is jelentkező beszűkült tudat az egész ország számára csapda.:( Úgyhogy főleg a maradék tehetséges pedagóguson, a civileken és a családokon múlik, hogy ki tudunk-e törni ebből. "

ezekkel egyetértek. és elszomorít hogy igazából senki sem kapja meg az őt megillető büntetést azok közül, akik azért jócskán tehetnek arról, hogy ilyen mértékű provincializmus uralkodik itt...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 23:15:09

@WiteNoir:

Ezt ne nekem írd.:P

Az emberek ennél sokkal szörnyűbb korokban is tisztességgel fel tudták nevelni a gyerekeiket, hozzájuk képest én úgy érzem, nincs jogom vagy okom panaszkodni. De mondom, mindenki maga dönti el, hogy hogy áll ehhez a kérdéshez.
Azért ez jóval összetettebb kérdés, amit nem lehet csak annyival elintézni, hogy a párok hatékonyan tudnak védekezni, illetve karriert építenek inkább.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.24. 23:17:05

@WiteNoir:

Elég büntetés nekik a saját létformájuk, még akkor is, ha kívülről úgy tűnik, ők az élet császárai. Valószínűleg tele vannak pszichés problémával, persze ez még mindig enyhébb büntetés, mint amit érdemelnének. (Én a halál utáni büntetésben is hiszek, de ez már hit kérdése.)

huracan1 2015.01.25. 00:14:55

@Mj: Én pedig azt mondom: kérdőjelezz meg mindent, azaz GONDOLKOZZ! Mindegy, melyik kiskakas az úr, juss el odáig, hogy a lehető legtöbbet kihozva az aktuális helyzetből ÉLJ! De a legfontosabb, hogy gondolkozz. Kérdezz, hallgasd meg az ellenkező véleményűek válaszát, ezerszer és egyszer, aztán rakd össze a világodat úgy, hogy jól érezd magad benne. Az összes többi mellékes. :)
Csak remélni tudom, hogy a gyerekeimet meg tudom tanítani erre.

2015.01.25. 00:34:18

@Mj:

nem is rád gondoltam:)
tudok megütésről, verekedésről, verési kísérletről, munkahelyre küldött privát információkról, rongálásról, jóhírnév rontásáról, stb. és ez csak hazai példa, szűk merítés, netes fórumok

én sem csak erre gondoltam. de modern társadalomban a gyerek költségesebb, meg többen jönnek rá, hogy sok más dolog is van a gyerkőcön kívül, meg persze vannak egyéb tényezők is

ó hát pszichés problémáim nekem is vannak és úgy vagyok vele hogy épp elég büntetés az hogy mindent tönkretesznek körülöttem, engem is tönkretettek, meg lényegében mindent ami értékes volt.
jó, nyilván nem csak a kormányra, sokkal több emberre gondolok, de akkor is.
és ehhez jönnek még nagyobb dolgok is.
gyerekkoromban azt hittem, másmilyen a világ:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.25. 01:38:39

@huracan1:

Nagyon jó és fontos dolgok ezek, kívánom, hogy át tudd adni ezt a szemléletet.:) Amikor törit tanítottam, nekem főleg a források kritikus értelmezésének az átadása lebegett a szemem előtt, plusz az, hogy gondolkozzanak és jöjjenek rá az összefüggésekre és a mozgatórugókra, hiszen így lehetnek kritikus, nem megvezethető, önállóan gondolkodó állampolgárok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.25. 01:54:32

@WiteNoir:

Nem semmi az agresszió mértéke.:-/

Persze, hogy rengeteg dolog van a gyerkőcökön kívül, van, akinek sosem fog hiányozni az életéből (ez kb. 0,01% lehet úgy ex hasibusz), van, aki későn jön rá, hogy de jó lett volna, mert mennyi örömet adott volna az életben neki, és ő is mennyit adhatott volna, még akkor is, ha ennek anyagi vonzatai lettek volna, de már csak örökbe tud fogadni maximum, illetve van, aki kiszolgáltatott, magányos pelenkásként jön rá, hogy a kutyát nem érdekli, hogy haldoklik, és esetleg 2 hónapos múmiaként találnak rá a fotelban. Persze olyan is van, aki konkrétan itt, a blogokon vallja be névtelenül, hogy megbánta, hogy gyereke lett, na, őket sajnálom igazán.:( Szóval, mindenkinek megvan a maga története a gyerekvállalással kapcsolatban, de azért a nagy átlagra még mindig az jellemző, hogy 2-3 gyereket szeretne, csak a megvalósítással akadnak problémák.

Sajnálom, hogy így alakultak a dolgaid.:( De ha vannak szeretteid - legalább egy -, barátaid, valami jó hobbid vagy életcélod, máris nem mondhatod azt, hogy mindened gajra ment, nem?

2015.01.25. 14:00:09

@Mj:

per pillanat szerencsés vagyok, de azon túl célom csak egy van az is destruktívnak minősülne és érdemi kilátást nem látok. de mindegy, saját, családi és társadalmi hibák összhatása, az enyémnél rengeteg sors tragikusabb, az élet egyébként is rövid, saját félreértés-létem meg nem lesz túl hosszú, ez is rendben van.

hát a 0.01% szerintem aligha jó becslés, de én tényleg azt gondolom, hogy nővel, legalábbis valamennyire gyerekszerető nővel erről nemigen lehet érdemben beszélni, tudom hogy ez így előítéletesen hangzik, de hát nem alaptalanul.

agresszió mértéke nagy és a tisztességtelenségé is.
rendszer---állami/nemzetközi hatalmi központok---magánszféra valamekkora hatalommal rendelkező emberei---óriási "proli"sereg---minden szinten tisztességtelenség és erőszak.
a normálisabbak meg alkalmazkodnak és szenvednek, vagy nem és akkori is szenvednek, kivételek persze vannak.
mondjuk régen sem volt sokkal jobb, meg valszeg ezután sem lesz

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.25. 19:27:56

@WiteNoir:

Ebben nem tudok segíteni.

A 0,01%-ot az alapján írtam le hasraütésszerűen, hogy a felmérések szerint a magyar nők még mindig előbbre helyezik a családalapítást a karriernél, ami azt jelenti, hogy jellemzően gyermeket szeretnének. De tőlem lehet 5% is, akkor is az a helyzet, hogy elenyésző ez az arány. Ebből a szempontból sem vagyunk Nyugat-Európa. (Nyilván van erről egy rakat pontos statisztika, utána lehetne nézni.)

Én nem szenvedek, pedig nem vagyok hajlandó működtetni a korrupciót meg az urambátyám világot. Ez az én döntésem, és jobban érzem magam ettől.:)

2015.01.25. 23:41:23

@Mj:

de tudsz:) pl. megmondod, turistaként melyik vidék érdekel téged jobban, skandinávia vagy franciaország?

ha igaz amit írsz, bár én továbbra is kétlem az kicsit bajos, lévén a szülésre alkalmas, normális feltételek mellett vállalni tudó ennél sokkal kevesebb
az is baj, hogy nem vagyunk nyugat-európa, mert a legfejlettebb nyugati vidékek a világ kevés átlagosan élhető helyei közé tartoznak. mi nem igazán vagyunk közte, ez igaz.

hát ez egyéni érzékenység kérdése is, mint tudjuk.
mi pl. több tekintetben eléggé különbözünk:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.26. 00:31:55

@WiteNoir:

Mind a kettő érdekel, és mindkét helyen voltam már - igaz, előbbi esetében csak Dániában -, úgyhogy nem olyan egyszerű a döntés.:) De inkább Franciaországra szavaznék, mivel gazdagabb az épített öröksége, nem kedvelem annyira a skandináv minimál stílust és puritán gondolkozást, Franciaországnak változatosabbak a természeti viszonyai, és számomra általában barátságosabb a klímája. (Bónusz, hogy egyik ősöm francia volt, és 8 évig tanultam franciául.:))

Közben utánakeresgéltem, volt, ahol kb. 3%-ot írtak 2009-ig bezáróan. De itt eleve a tervekről van szó, az, hogy ebből hányan tudják megvalósítani az elképzeléseiket, az nyilván jóval kevesebb. De azon még lehet segíteni.
Azért világviszonylatban Magyarország kifejezetten élhető hely, csak mi, magyarok vagyunk élhetetlenek.:)

Persze, szerintem alapvetően más a világnézetünk, de ez nem baj, sőt.:)

2015.01.26. 22:58:05

@Mj:

köszi a választ. igen, mondjuk ha élni akarnánk ott nem tudom, franciaroszágról hallottam rosszakat, bár ki tudja, bevándorlóként annyira skandinávia sem (na, francia ősök, hát az nekem nem volt, de francia állampolgárrá vált (német-magyar)voltak, párizsban éltek-haltak meg, nekem is van így oda némi kötődésem, ha így vesszük:) )

Azért világviszonylatban Magyarország kifejezetten élhető hely"

de csak azért, mert átlagosan, pláne így túlnépesedetten, a világ nem túl jó hely, pontosabban felsőbb rétegeknek egyre jobb, tömegeknek meg nem, még úgy sem hogy a feltörekvő országokban a nagyon mély kiindulópont miatt nem kevesen feltörnek---de hát tudjuk sok esetben mit jelent az, vidéki mélynyomorból alulfizetett gyári szalagmunkás, stb.

csak mi, magyarok vagyunk élhetetlenek.:)"

hát gazdasági értelemben 2000-2018 teljesen elpazarolt idő, mentalitást tekintve meg lejjebb süllyedtünk ez biztos.de azért vannak olyan elméletek melyek szerint a kelet-európai félperiféria felzárkózása elég kétséges hogy megtörténhetett volna-e.
mondjuk abban igazad van hogy eléggé élhetetlenek vagyunk, ennél azért tarthatnák előbbre-valamivel

hát valóban nem baj, mert lehet vitatkozni---már ha éppen van az embernek kedve, mondjuk én mindig a netes írogatás befejezését tervezem, de eddig csak szünet volt, mindig visszatértem.

2015.01.26. 22:58:49

amúgy ez a 3% tényleg érdekes szám, valahogy nekem ez nagyon fura, persze tudom hogy belőlem maradt ki valami...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.28. 14:30:48

@WiteNoir:

A nővéremék éltek kint Franciaországban, Párizs mellett, de a sógorom cége miatt, ami fizette a házat, ahol éltek, de még éves bérletet is kapott a Louvre-ba.:) (Pedig közgazdász.) Szóval nem mindegy, hogy megy ki az ember.:)

Ezért mondom, hogy minden relatív, illetve mindenki a saját szintjén éli meg a nyomort. (Az emberek általában hamar hozzászoknak a jóhoz, és állandóan feljebb srófolják az igényeket, míg fordítva ez kevésbé jellemző.)

Pont azért dobtunk ki legalább 10 évet az ablakon, mert ilyen a mentalitásunk, ezért ilyen a politikai elitünk. Ők sem ufók, akik a Szíriuszról jöttek leigázni szegény magyarokat, közülünk kerültek ki.:-/

Vigyázz, nehogy függőség legyen.:P Velem pl. előfordul néha, hogy egy gumicsont témában mindenki pont az én kommentemre harap rá, így aránytalan időt töltök a folyamatos válaszolással azért, mert nem szeretek válasz nélkül hagyni senkit, aki megszólít.

2015.01.28. 22:28:25

@Mj:

nézd, az életszínvonal mindig relatív, akik legalább viszonylagos biztonságban nőttek fel, azok már nem várható, hogy a nincstelen gangeszparti koldushoz viszonyítsák az életüket. de azért egy-egy társadalmon belül beszélhetünk "abszolút" szegénységről is, ami persze szintén régiótól (pl. EU) és azon belül alrégiótó (pl. mondjuk magyar észak-alföld) is függ, de azért a semminél több

én azért komolyan gondolom, hogy a mozgásterünk elég szegényes volt. ezen belül már egyetértek veled, főképp a lumpenjobboldal sokat ártott, árt az országnak, de hát ezek az erősek, fidesz messze vezet ma is, jobbik a harmadik lenne csak, de hát egységes szoclib-lib összefogás nincs, lmp nagyon gyenge...nem látszik a nagy rendszerváltó hangulat
és ezen jobbosok stílusa elég sok magyarhoz passzol, ezt tapasztalom

2015.01.28. 22:31:40

@Mj:

szerencsés emberek:) bérlet a louvre-ba megy egyáltalán, párizsban élni nem lehet rossz, persze megfelelő anyagiakkal. mondjuk nyilván az is eléggé elszínesedett, meg nem sok jót hallani a franciákról, de azért szép város..meg viszonylag közel van hozzá sok szép vidék...

ó, a függőség már rég megvan, de engem ez már nem érdekel, nem igazán érdekel a jövőm, hogy őszinte legyek.
neked azért vigyáznod kell, nem kell mindent megválaszolni, vagy meg lehet sokkal később is.... annyit az egész fórumozás-kommentelés nem ér, elvégre ez csak egy virtuális tér, ami __még__ csak jóval kevésbé számít, mint az irl . még.
süti beállítások módosítása