Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Avassuk boldoggá Orbán Viktort!

2013.04.17. 12:28 | törökmonika | 188 komment

Most, hogy elintéztük – dacára a kommunisták ármánykodásának -, szentmise szóljon Orbán Viktor születésnapján, ideje továbbgondolkodnunk.

Bár szeretett vezérünk szerényen elhárította az ötletet, mondván, nem az ő érdeme a kora – hát akkor kié??? -, biztosak vagyunk abban, hogy keményen, minden ellenséggel dacolva igenis csak neki köszönhetjük, hogy köztünk van és dolgozik értünk, éjt nappá téve.

Ám itt nem állhatunk meg.

Sajnos, el fog következni, remélhetőleg nagyon-nagyon soká, amikor szeretett vezérünk, akire felnézünk, már nem lehet köztünk, hiszen az emberi lét hossza megszabatott nálunknál nagyobb erők által. Eljön a nap majd, amikor egy egész ország áll könnyes szemekkel, azon tanakodva, hogy mihez kezdjünk nélküle. Megfogjuk majd egymás kezét tétován, letöröljük egymás könnycseppeit, de az időt nem tudjuk kizökkenteni, mint ő tette, a történelem kerekét nem tudjuk visszaforgatni, mint ő tette. Árvák leszünk.

És akkor eljő az a pillanat, amikor egy egész ország összenéz és azt mondja: boldoggá kell avatni ezt a szent embert, ha szabad ezt a két fogalmat meghatottságunkban összekevernünk!

Érdemei számosak, ez nyilvánvaló úgy külhonban, mint a hazában, ideje összeállítani a listát érdemei felsorolásával, hogy ha oda kerülünk, ne kelljen kapkodnunk.

Bízunk benne, hogy a magánnyugdíjpénztárak volt tagjai, az egyetemisták, az orvosok, az összes, egészségügyben dolgozó ember, a tűzoltók, a rendvédelmi dolgozók, a devizahitelesek, a pedagógusok, a kis kócos általános iskolások, a gimnazisták, a szőlészek, a borászok és a fehérvári huszárok, a rezsicsökkentés nyertesei és még sokan mások részéről számtalan bizonyított csoda leírása fog érkezni, így az ügymenetet leegyszerűsíthetjük és felgyorsíthatjuk.

Kérjük, mihamarabb állítsuk közösen össze tartalmilag a felterjesztést őszentsége felé, hogy ne húzódjék majd méltatlanul soká a boldoggá avatás.

Első ötletként javasoljuk, hogy a sok ezer szemtanú által igazolt kézrátevős csodatétel feltétlenül szerepeljen a listán. Rátette a szent kezét - és máris eltűnt 3000 milliárd forint. Földi hívság, megmentett tőle bennünket.

Amennyiben Önnek is van ötlete, mivel bővíthetjük a boldoggá avatás javaslatának listáját, mindenképp ossza meg velünk.

Boldoggá avatás: (lat. beatificatio v. canonisa-tio.), a szentté-avatással vegyesen és felváltva használatos szó, azon tény és eljárásnak kifejezése, mellyel istennek szentség hírében meghalt valamely szolgája a szentek névjegyzékébe (canon) felvétetik és ekként a hívek elé utánzandó példaképül, valamint tiszteletük és segítséghívásuk tárgyául állíttatik. Mig a régibb időkben az ily B.-t a püspök v. a nép szava végezte, III. Sándor pápa azt 1170. a pápa által teljesítendő cselekménynek jelentette ki és VIII. Orbán (1623-44) a B.-nál megtartandó eljárási módozatot is megállapította. Az eljárási módozat ügyében kibocsátott, egyedül érvényes pápai dekrétumok szerint a B.-nál 3 fokozatot kell megkülönböztetni: 1. a püspöki ügyvizsgálatot, amelyben azon helybeli püspök, ahol a boldoggá avatandó elhunyt, arra nézve tart szigoru nyomozást, hogy a boldoggá avatandó nem részesült-e meg nem engedett tiszteletben; továbbá hogy csakugyan kitünt-e úgy életszentsége mint csodák által. 2. A püspöki ügyvizsgálat végleges eredményt csak a pápai ügyvizsgálat által nyer, mely a püspöki ügyvizsgálat után 10 év mulva és akkor jön folyamatba, ha a boldoggá avatandó szentségi híre tartja magát. A pápai ügyvizsgálat által a püspökinek érvénye bizonyíttatik. Ha a boldoggá avatandónak halála óta 50 év folyik le és a szentség hírére vonatkozó minden bizonyíték amellett szól, nemkülönben az is minden kétségen felül áll, hogy a boldoggá avatandó halála óta két csoda történt általa v. szentsége mellett, úgy a pápa boldoggá avathatja az isten ily szolgáját, ki «boldog» címet nyer (beatus) és számára korlátolt tisztelet engedélyeztetik. Ha már most, midőn az isten szolgájának közbenjárására v. sirjánál ujabb csodák történnek, megkezdődhetik a 3. ügyvizsgálat (processus canonisationis), melyet a pápa a bibornoki testület jelenlétében vagyis a konzisztóriumban végez. A már elébb «boldoggá» avatott a «szent» (sanctio) címet kapja; ereklyéi nyilvános tiszteletre kitetetnek, nevére templomok építtethetnek, ünnepnap és ezen ünnepélyes istentisztelet és a breviariumban (papi zsolozsmás könyvben) «officium» rendeltetik számára. Mindezekről, valamint a B.-i ügyvizsgálatoknál és ünnepélyeknél zsinórmértékül szolgáló mozzanatokról értekezik XIV. Benedek pápa tudós munkájában: De Servorum Dei beatificatione (Bologna 1734-38) és 2. kiadás ( Pádova 1743) nagy 4-rétü kötetben. V. ö. még Bangen, Röm. Curie (Münster 1854).

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr645231166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fermion 2013.04.18. 13:17:22

@dr kotász:
Valamit nagyon rosszul értelmeztél a mondanivalóban hisz nevetek rajtad ,ott a jel a mondatom végén!
veled ellentétben én nem járok kocsmába így nem tudom ,hogy ti ott milyen hangnemben és stílusban szoktátok megvitatni az élet nagy kérdéseit.:D
Próbálj meg nevetni magadon,hidd el meg fogsz könnyebbülni!:D
Te tudod mit jelent az ,hogy objektív vélemény?kétlem.....:D

béla a görög (törölt) 2013.04.18. 13:17:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: magyarul EMBER vagyok - olyan mint amikor megszülettem. A természet része. Az emberi faj egy egyede.
Egy racionálisan gondolkodó lény. Valaki aki nem tűri, hogy gondolkodását befolyásolják.
A szektáknak/egyházaknak az a lényege, a befolyásolás.
Akinek erre van igénye az csinálja, de ha téríteni akarnak akkor azt személyem elleni támadásnak veszem. Az egyed pedig ha megtámadják védekezik. Ez a természet rendje.
Tudjátok hol a határ...

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:21:11

"Az egyház amolyan bírói szerepet játszott az ikvizíciós perekben. Az ítélet végrehajtását az állam tette meg, a kínvallatást is."

Az egyház így próbál kibújni a felelősségvállalás alól?

Akkor hagyják a politikát és az ártatlan gyermekek állami oktatását is a hozzáértőkre.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:22:44

@béla a görög:

Ha nem befolyásolna semmi, teljesen tudatlan lennél. Az embert folyton befolyásolja minden.

fermion 2013.04.18. 13:24:34

@dr kotász:
Köszönjük a felvilágosítást ,megnyugtató ,hogy nem a papok voltak másodállásban a hóhérok !Abban viszont tévedsz ,hogy az inkvizició kínvallatásait nem papok-szerzetesek végezték...olvass utána...
Nem menti fel a katolikus egyházat az ,hogy 500 éve milyenek is voltak az emberek hisz egy vallás ne bűntessen,főleg nem egy olyan amelyik állítólag a szeretet nevében megbocsát a vétkeseknek......ja ,hogy a keresztények nem teszik ezt de elvárják mindenki mástól ,hogy megértőek és elnézőek legyenek a múltjukkal......
bocs de tőlem ne várják ezt.Isten megbocsát,én nem.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:24:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ott az új tizenakárhányadik hazádban nincs elég téma?
Neked miért fontos itt kiállni sumákolni a fidesz és az egyház védelmében, ha már gyermekkorod óta nem is élsz itthon, valszeg a szüleidet még az elvtársak fizették kubai "útjuk" során.

2013.04.18. 13:28:59

@Salemi boszorkány: Amire válaszoltál, azzal azt próbáltam érzékeltetni hogy a középkorban végrehajtott ítéletek nem pusztán az egyházon múltak, társadalmi jelenség volt, az adott kor termelte ki. Történetesen ha nem létezett volna katolikus egyház, megtette volna más vallási csoport vezető szervezete. Az akkori eretnek csoportok előfordult hogy ugyanolyan brutálisak voltak mint maga az egyház, vagy saját magukkal vagy más hitet vallókkal szemben.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:32:44

@dr kotász:
Már megint másokra próbálod kenni a xart.Most az eretnekek voltak a hibásak, vagy az állam?
Mer' az egyház a mossa kezeit, az tiszta maradt, ugye.
Szóval ha nem a katolikus egyház ölt volna, akkor úgy is megette volna helyette más.
Ez elég nagy hülyeség, ezzel bármelyik gyilkos védekezhetne.

2013.04.18. 13:35:52

Kis segítség ha valaki elolvas pár Umberto Eco művet. Az írásain keresztül át lehet érezni a középkor szellemét, a maitól teljesen idegen felfogást.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:36:05

@Salemi boszorkány:

Érdekel a magyar közélet.

Nem vagyok fideszes.

Magyarországon sokszor éltem, legutóbb 1997-2007 között.

1989 előtt szinte mindenkit az "elvtársak" fizettek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:38:15

@Salemi boszorkány:

Nem. Arről van szó, hogy anakronizmus elvonatkoztatni a kortól. Egy olyan korban, ahol egy juh ellopásáért akasztás járt, egy tyúkért pedig levágták az ember fülét, nem lehet XXI. századi mércével mérni az akkori büntetéseket.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:39:08

@dr kotász:
Sajnos nem idegen a felfogás, ugyanolyan bigott maradt az egyház és az őt követő emberek.

2013.04.18. 13:39:44

@Salemi boszorkány: Kiforgatod az írásomat. A társadalmi problémák az adott kor hatásain múlnak. Senki nem akarja az egyházat kimosni semmi alól. Arról van szó hogy ez elég bonyolult téma ahhoz hogy gyermeteg utálkozással beszéljünk róla.

fermion 2013.04.18. 13:40:53

@dr kotász:
mi lett volna ha .....ugye ezt nem gondoltad komolyan?:D
Az egyház minden európai király és császár felett állt!!!Az uralkodók féltek az egyház kiátkozásától így alávetették magukat az egyház akaratának.jó példa az anglikán egyház megszületése.......miért is alapított egyházat az angol király?Na ugye.......
Próbálgasd még mentegetni az egyházad de nem fog menni hisz gátlástalan népnyúzó volt és élet-halál ura!
Miért is volt külön egyházi adó és egyházi birtokok?gondolom ezekből a bevételekből üdültették a jobbágyok gyerekeit!:D
Miért is vezették be a monogámiát?
Gondolkodj mielőtt érvelsz!

béla a görög (törölt) 2013.04.18. 13:42:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ez igaz. Valóban. De 13-14 éves koromig csak a természettel és racionalizmussal és némi erkölcsi és érzelmi dologgal befolyásoltak, hála szüleimnek/tanáraimnak. Azóta pedig már én automatikusan keresem és találom meg a természethez és racionalizmus kötődő dolgokat.
Az egyházak/szekták pedig mindig emberhez/lélekhez kötődő dolgokkal foglalkoznak. Ergo nálam tiltólistán vannak.
Ezen lehet borzadni, de ez van.

Máshogy mondom: én természettudományokat (is) tanultam. Annak nincs köze az emberhez. Csak annyiban amennyiben az ember része a természetnek.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:43:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"1989 előtt szinte mindenkit az "elvtársak" fizettek."
Csak az nem mindegy, hogy miért fizették.Volt akit akkor is "csak" a munkájáért fizettek.
Külföldről is lehetett valaki jó pártkatona és besúgó.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:46:31

@dr kotász:
Márpedig én úgy beszélek az egyházról, ahogy az nekem tetszik.
Már nem a középkorban vagyunk!:)))Te mondtad!

2013.04.18. 13:48:35

@fermion: A lekezelő stílusod és személyeskedésed eleve nem alkalmas érvelésre. Már jeleztem, kocsmai stílus, sőt még a kocsmában sem beszélnek így egymással az emberek. Nem az egyházam, nem gyakorlom a vallást. Van véleményem a vallásról, de ez személyes dolog, nem játszik szerepet abban ahogy gondolkodom pl adott esetben az egyházról. A középkori egyház és a világi uralkodók hatalmi viszályai pedig sokkal bonyolultabbak annál mint ahogy írtad. Amit írtál azt tükrözi hogy az általános iskolai tananyagot épphogy csak karcolod. Nem hiába volt Avignonban a pápai székhely viszonylag hosszú időn keresztül, sokáig a francia uralkodók játékszere volt a pápai hatalom, majd ugyanúgy a német római császárságé... és lehetne folytatni, de valójában nem tekintlek egyenlő rangú vitapartnernek, nagyon súlytalan vagy.

fermion 2013.04.18. 13:50:43

@béla a görög: Az ember szerves része a természetnek és mindaz amit a világból megtapasztalsz azaz érzékszerveidből az agyadba jutó információk feldolgozásából adódik...gondolj a látásodra...Ismered a fizikai mérés koppenhágai értelmezését?
az idő mint fizikai dimenzió objektívnek érzed de az agyad képes módosítani.....szóval az embert kivenni a természettudományokból hiba.Természetesen a négy alapvető kölcsönhatás létezése független tőlünk és jól leírható ,bizonyítható.:D

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:52:41

@fermion:
Még jó, hogy dr tokás annyira súlyos és bigott, vagyis súlyosan bigott.
Nem hinném, hogy semmi köze az egyházhoz.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:54:09

@alfacharlybravo:
Miért?
Nem ott mondanak hálát azért, hogy ez az elmebeteg megszületett.

fermion 2013.04.18. 13:58:16

@dr kotász: bocs ,hogy nem bontottam le kronológiailag a mondanivalóm de 500 év nagy időtartam ,így éltem a statisztikai átlagolással.mint már válaszoltam nekem nincsenek kocsmai tapasztalataim mint neked.az ,hogy ki személyeskedik és ki degradálja a másik ismereteit .......Nem irigylem tőled a történelmi ismereteid és nem is érdekel annak mélysége sem.Amennyire tudomány a történelem annyira érdekel ....csak nagy vonalakban hisz nem egzakt tudomány a történelem.Ha igazi tudományról kívánsz vitázni abban szívesen részt veszek hisz a matematikában nem lehet félrebeszélni!:D

fermion 2013.04.18. 13:58:59

@Salemi boszorkány: Azt állítja ,hogy még papot se látott soha!:DDDD

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:59:19

@Salemi boszorkány:

Szüleim külföldön dolgoztak 9 évig, s fizetést kaptak. Mi ebben a különleges?

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 14:00:24

@fermion:
Ja, mert még sohasem nem nézett tükörbe.:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 14:03:29

@fermion:

"Az egyház minden európai király és császár felett állt!!!Az uralkodók féltek az egyház kiátkozásától így alávetették magukat az egyház akaratának."

Ez csak Európa egy részére volt igaz és csak egy bizonyos időszakra. A római pápa világi hatalma a XI. sz. közepén kezdődött Nyugat- és Közép-Európában, s tartott mondjuk, mindent beleszámítva, a XV. sz. végéig. Hozzáteszem: a római pápák sosem tudták elérni céljukat, hogy az uralkodók "főnökei" legyenek, ez mindig inkább egyfajta kooperáció volt.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 14:03:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Az, hogy Kubában dolgoztak, áhh semmi különleges nincs benne.Annak idején mindenki csak úgy szabadon járhatott/kelhetett a kontinensek között.
hírszerzés?

fermion 2013.04.18. 14:06:24

@Salemi boszorkány: Vagy nincs tükörképe!:D
Bírom ezeket a történelemból ász semmihez se értő nagy okosakat......ha rajtuk múlna a világ fejlődése még a ló+eke technológiai szinten élnénk......
Ismered a mondást: az okosok (mi) hülyéskednek ,a hülyék okoskodnak!:D

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.18. 14:08:33

Isten segítsd, hogy normális, ne bóvli kormánya legyen a hazának.

ADD, HOGY ORBÁN VIKTOR ELTAKARODJON A FENÉBE ÉS/VAGY A P.CSÁBA.

fermion 2013.04.18. 14:09:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: bontsd le országok szerint és időtartamra,megjelölve a fontosabb eseményeket és jellemezed a viszonyukat részletesen......mert így semmit se ér!
vigyázz mert dr kotász megbuktat ha felszínes vagy!:D

2013.04.18. 14:11:45

@Salemi boszorkány: Kapcsolataimat tekintve a vallással annyi, hogy gyakorta töltöm az időmet rövid meditációval és egyébbel egy dojoban. Tehát a gyakorlásban a buddhizmussal úgymond előbbre vagyok, mivel a keresztény szertartást és imádkozást nem gyakorlom.

Pop40 2013.04.18. 14:16:10

@Lencsés István:

Ebben az egyben egyezünk vele, Pistike.

Mi is végtelenül boldogok vagyunk nélküle.:D

--
Amúgy kitűnő poszt.

fermion 2013.04.18. 14:20:11

@Salemi boszorkány: na de milyen kérdés ez?:D
Olvastad ,hogy csak dojoba jár.....volt egyszer ,mert ott is okoskodott és jól elverték!:D

fermion 2013.04.18. 14:29:05

@Salemi boszorkány: Neked csernustól nincs nevetési ingered?:D
osztja az észt a nőkről és a párkapcsolatokról de a felesége 5 évig csalta és észre se vette.......nekem azóta hiteltelen de szívesen meghallgatom hisz jópofa!:)

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.18. 15:55:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az elborulásod előttről még rémlik azért, hogy boszorkányok nincsenek, ugye? ;-) Egyébként csodálatos levezetés, végül is Sztálinék is csak olyanokat ölettek meg, akik az ő közegükben bűnösnek számítottak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 15:58:18

@milyen szép a Vértes, ó:

Boszorkányok pedig vannak. Nem láttál még tévés jósnőket?

Lenin és Sztálin olyasmiket követtek el, ami az ő korukban sem volt szabványos cselekedet.

Lencsés István 2013.04.18. 16:02:04

@Pop40: Nem vagyok " .... Pistike .... " tanulj meg olvasni . Ha boldog lennél nem hazudoznál névtelenül , meg nem fájna az igaz . :D

angyalföldi partizán 2013.04.18. 17:14:25

@milyen szép a Vértes, ó: csalódtam benned elvtársnő. negyven éve még azt mondtad Joszip a mi vezérünk,de mára elárultad. biztos azt gondolod, ez a modern. de nem ,mi pufajkás ok sosem fogunk tudni megváltozni,hadoválhatunk bármit. tudom,hogy a szíved mélyén te is szereted még az Eszmét és a Tintás Tibit.

ursus artos 2013.04.18. 17:21:49

A poszt gyenge; kábé annyi mint a humornak - mint műfajnak - a stand-up comedy

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 17:27:20

inkvizíció.

az inkvizíció legalább annyira humanista konstrukció/intézmény volt, mint a holokauszt megvalósítása; a gyilkosság illetve a tömeggyilkosság mélyen emberi cselekedet. nincs ebben semmi nem emberi.
hogy mások azt állítják, hogy embertelen volt, ami után már nem lehet verset írni (nincs jog hozzá), stb

hát nem ez mélyen emberi, ez mélyen humanista. mert ilyen a humán faj.
-------------------------------------------------------------------------------------------

inkvizíció
1, tipikusan "boszorkánynak látszó tárgyak (emberek)" voltak az eljárások elszenvedői, és nem tyúktolvajok, vagy egyéb bűnelkövetők.
tehát tipikusan lila köddel indokolt zavaros vádakról volt szó, ami
ekvivalens <-> az inkvizítor korlátlan hatalmával/korlátlan önkényre való lehetőségével....

tehát bárkit fel lehetett "dobni" a szent inkvizíciónál és utána semmire de semmire nem volt garancia, nem volt semmilyen szabálíyrendszer (lásd JOG), amely korlátozhatta volna az inkvizítort korlátlan hatalmában.

2, bizonyítási elsárások: vízpróba, tűzpróba, stb...
szinte tuti h meghaltál a próba során, ha véletlenül túlélted, akkor az a bűnösséged "TUDOMÁNYOS" (ja ez a világ rohattul nem volt ellentmondásban a tudományos világképpel [ abból, h a XX. sz 2. felére már rugalmasabb az egyház a tudományos kérdések terén, nem következik, h régen is az volt!!! ]...)-an bizonyítva lett....
és ekkor jöhetett valami kreatívabb halálmód...

humánus volt, (komolyan, ilyen az ember), roppant humánus.

bulista 2013.04.18. 17:54:15

@aeidennis: Egy ifjúkommunistából lett hívő református mit keres évek óta az augusztus 20-i katolikus körmenet élén a "szent családjával" együtt - ezt már megfejtette valaki? Vagy csak ellenőrizni akarja a még liberális demokrata korszakában kiadott parancs betartását, miszerint "csuhások, térdre, imához!"???

exlex 2013.04.18. 18:53:23

Én inkább anyádat avatnám boldoggá egy nagy pénisszel.

alte trottel 2013.04.18. 19:07:35

@Észmegálló:
Esetleg mint a "Szentségelendő Balfasz"-t.

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

hülye barom 2013.04.18. 19:15:54

Egyetlen mondattal hazazavarta a görögkeleti hovatartpzású Vörös Hadsereget.

alte trottel 2013.04.18. 19:16:01

@aeidennis:
Milyen református az, aki SZENTATYÁNAK nevezi a pápát?
Nagy nyilvánosság előtt, többször!

hülye barom 2013.04.18. 19:17:03

Vagy ez már volt? Százharmincvalahány kommentet akkor sem olvasok el, ha mindet én írom.

alte trottel 2013.04.18. 19:18:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ezt IS rosszul tudod!
A temetés napjára már gyakorlatilag kész volt a megegyezés, már csak a MÁV-val kellett egyeztetni az ütemtervet.

ursus artos 2013.04.18. 19:19:26

@alte trottel: "Milyen református az, aki SZENTATYÁNAK nevezi a pápát?"
Olyan, aki ismeri a protokollt (és mellesleg nem tajparaszt).

Reterro 2013.04.18. 19:30:23

Egy érdekes írás a szlovmagyar liberalizmus kapcsán

mediagerilla.com/naci-vagy-ha/

Behajtó70 2013.04.18. 19:50:13

Bush, Obama, Sarkozy, Clinton, Merkel, Techer, Berlusconi....csak pár név, akikért szólt már mise....

Csak az ilyen suttyó, mások hitét lenéző, kirekesztő fasiszta köcsögök poénkodnak/használják politikai célokra az ilyesmin, mint ti....

Undorító banda vagytok....egytől egyig! De nem baj, fejben tartjuk a következő választásokig!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:18:33

@alte trottel:

Nem, ez nem igaz. Az Antall-kormány tárgyalta csak le. Abban persze igazad van, hogy szovjet részről megvolt a politikai akarat, azaz nem kellett a szovjet csapatokat elüldözni vagy nyomást gyakorolni rájuk. Ennek ellenére a téma tabu volt, s nem merték nyilvánosan ezt kimondani. Annak idején a médiákban meg is rótták sokan Orbánt, hogy miért kellett ilyesmit mondania.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:22:30

@szorokin:

Ebből semmi sem igaz. Az inkvizíció elé kerülő vádlottak 90-95 %-át felmentették. A vízpróba és a többi úgynevezett "istenítélet" pedig éppen az inkvizíció ELŐTTI módszer volt. Az inkvizíció modernizálta a bíráskodást, s a mai eljárások alapja is az inkvizíció által meghonosított eljárás.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:26:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: én nem így tanultam történelemből.

forrásokat kérnék, konkrét idézeteket!
____________________________________

az uccsó mondatodra reagálok: A mai (JOGI) eljárások alapja NEM az inkvizícióban meghonosodott eljárás/metódus, hanem a RÓMAIAK ÁLTAL LÉTREHOZOTT RÓMAI JOG.

hülye barom 2013.04.18. 20:28:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egen, csupa álatesita, ám nem ismerték el vala az Egyetemes Anyaszentegyházat. Mi ez, ha nem csoda? Ráadásul sokan látták a puszta szóval, Igével véghez vitt mirákulumot élőben és a televíziókészüléken át is.

zila5 2013.04.18. 20:28:45

@Lencsés István:
Oh, ne érts félre, kedves neves, én megengedem, hogy ő is boldog legyen, csak én annak is szeretnék látszani. :):;D(:;D))::(DD
Az szent igaz, hogy nekem nincs akkora arcom és akkora nevem se, mint neki.

hülye barom 2013.04.18. 20:37:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: csak annyira, mint boldoggá avatni Semjén Zsoltot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:37:24

@szorokin:

Kevered az anyagi jogot az eljárásjoggal. Az előbbinek az alapja a római jog. Egyébként is: a római jog alapvetően polgári jog, a büntetőjog sosem volt fejlett Rómában. A büntető eljárásjog alapja az inkvizíciós eljárás. Ma is így nevezik jogi nyelven: inkvizitórikus eljárás.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:51:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: te pedig ismét pontatlanul/hiányosan fogalmaztál:"mai eljárások alapja" - tudod egy eljárás lehet bűntető vagy polgári.

keverem a kimondatlan x-et a kimondatlan y-al, mesterem, netán ?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:52:10

@szorokin:

továbbra is várom a forrásaidat, idézeteket!

Balbgeczyk 2013.04.18. 20:54:51

@regress:
igen, ez tenyleg ilyen barom: www.facebook.com/istvan.lencses.9

szora sem erdemes...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:03:36

@bulista:

Igen, te azt állítottad, hogy 1994-ben nyert a Fidesz, én meg ezt cáfoltam.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:04:59

@szorokin:

A büntetőeljárásról van szó, hiszen a katolikus inkvizíció polgári ügyekkel nem foglalkozott.

bulista 2013.04.18. 21:09:05

@bulista: Ezt (is) benézted:

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

bulista 2013.04.18. 21:10:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ezt (is) benézted:

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

bulista 2013.04.18. 21:13:57

Persze ilyen könnyen megeshet egy "lánc-kommentelővel" :-)

hülye barom 2013.04.18. 21:17:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: csak ahogy a hülyeség, meg a "Nomen est omen" hangzatú latin mondás jelentése.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:22:20

@bulista:

Igen, igazad van, egy másik hozzászóló szövegét néztem.

Lencsés István 2013.04.18. 21:47:55

@zila5: Ő annak is látszik , te meg nem hisz arctalan senki vagy . :D

zila5 2013.04.18. 23:18:38

@Lencsés István:
Tudod mit, akkor pofozz le, és döntetlen. :D

komplikato 2013.04.18. 23:40:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hát reménykedjünk benne, hogy Istennek tényleg van humorérzéke és még jó is ...

komplikato 2013.04.19. 00:00:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Orbán nem az elvesztett választás után lett antiliberális, hanem még a 90-es évek közepén."

Ühüm.
"1992-től 2000-ig a Liberális Internacionálé, 2002-től az Európai Néppárt egyik alelnöke."

Persze ettől még nem biztosan függ össze a 2002-es verességgel, sem a városi legenda szintű idegösszeomlással, de 2000 az nem a 90-es évek közepe.

komplikato 2013.04.19. 00:08:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Ha nem befolyásolna semmi, teljesen tudatlan lennél. Az embert folyton befolyásolja minden."

Hát erre ne vegyél ciánt. Azért megnézném pl. a Kvanum Zen vezetőjének ezt így megpróbálnád eladni egy teológiai vitában ... létezik a teljes semlegesség állapota és bizony a lényege, hogy nem hagyod befolyásolni magad a dolgoktól. Se külső, se belső dolgoktól.

Lencsés István 2013.04.19. 08:32:07

@zila5: Egy emberszerű lényt , nem lehet megverni sajnos . :(

alte trottel 2013.04.20. 00:52:15

@ursus artos:
Öcsisajt, majd ha a váci pifpek misét _PONTIFIKÁL_ Szent Mohamednek!
Nálunk, kálvinistáknál a "Szent Atyánk" név foglalt, az Úristennek! A protokoll pedig sokrétű, és nem egy csökött fehérbundástól fogom megtanulni! Á' propos! Szerinted (amúgy protokollárisan) egy bonc, egy mullah vagy egy orthodox pópa hogyan is szólítja meg Róma Püspökét?

alte trottel 2013.04.20. 00:57:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Rosszul tudod. Közeli jó barátom (az MDF tetejéről) dühöngött miatta, hogy ez a tahó felrúgta a megállapodást, miszerint nem basztatjuk a vérmedvét, akármilyen fostos is momentán! És abszolút fölöslegesen, mert akkorra már kész volt a _TÉNYLEGES_ megegyezés,hogy kimennek!

alte trottel 2013.04.20. 01:07:38

@komplikato:
Van nekije.
Nézz meg egy tevét.

törökmonika 2013.04.22. 00:01:34

mindenesetre megállapítom, hogy egy tök röhejes kezdeményezést követő pamfletemmel sikerült újra kirobbantanom a vallásháborúkat.

alte trottel 2013.04.22. 00:33:55

@törökmonika:
Az az igazi porblemma, hogy ügybuzgár, ám annál debilebb valláskárosultjaink nagy többsége nem csak a többi felekezet szokásaival, előírásaival nincs tisztában, de az állítólagos sajátjával sem.

Kék az ég 2013.04.28. 16:02:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ja, ha csak igy nem. nem baj hogy HAZUDIK, mert ha úgy nézzük, hogy Kedden más nem mondta... (Orbán akkor meg nem volt politikus, hiszen meg nem volt választás, nem volt képviselő stb)

De politikusok között se. Ugyanis akkor MÁR ELDÖNTÖTT TÉNY volt az orosz csapat kivonulás a kormányok között!
süti beállítások módosítása