Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Avassuk boldoggá Orbán Viktort!

2013.04.17. 12:28 | törökmonika | 188 komment

Most, hogy elintéztük – dacára a kommunisták ármánykodásának -, szentmise szóljon Orbán Viktor születésnapján, ideje továbbgondolkodnunk.

Bár szeretett vezérünk szerényen elhárította az ötletet, mondván, nem az ő érdeme a kora – hát akkor kié??? -, biztosak vagyunk abban, hogy keményen, minden ellenséggel dacolva igenis csak neki köszönhetjük, hogy köztünk van és dolgozik értünk, éjt nappá téve.

Ám itt nem állhatunk meg.

Sajnos, el fog következni, remélhetőleg nagyon-nagyon soká, amikor szeretett vezérünk, akire felnézünk, már nem lehet köztünk, hiszen az emberi lét hossza megszabatott nálunknál nagyobb erők által. Eljön a nap majd, amikor egy egész ország áll könnyes szemekkel, azon tanakodva, hogy mihez kezdjünk nélküle. Megfogjuk majd egymás kezét tétován, letöröljük egymás könnycseppeit, de az időt nem tudjuk kizökkenteni, mint ő tette, a történelem kerekét nem tudjuk visszaforgatni, mint ő tette. Árvák leszünk.

És akkor eljő az a pillanat, amikor egy egész ország összenéz és azt mondja: boldoggá kell avatni ezt a szent embert, ha szabad ezt a két fogalmat meghatottságunkban összekevernünk!

Érdemei számosak, ez nyilvánvaló úgy külhonban, mint a hazában, ideje összeállítani a listát érdemei felsorolásával, hogy ha oda kerülünk, ne kelljen kapkodnunk.

Bízunk benne, hogy a magánnyugdíjpénztárak volt tagjai, az egyetemisták, az orvosok, az összes, egészségügyben dolgozó ember, a tűzoltók, a rendvédelmi dolgozók, a devizahitelesek, a pedagógusok, a kis kócos általános iskolások, a gimnazisták, a szőlészek, a borászok és a fehérvári huszárok, a rezsicsökkentés nyertesei és még sokan mások részéről számtalan bizonyított csoda leírása fog érkezni, így az ügymenetet leegyszerűsíthetjük és felgyorsíthatjuk.

Kérjük, mihamarabb állítsuk közösen össze tartalmilag a felterjesztést őszentsége felé, hogy ne húzódjék majd méltatlanul soká a boldoggá avatás.

Első ötletként javasoljuk, hogy a sok ezer szemtanú által igazolt kézrátevős csodatétel feltétlenül szerepeljen a listán. Rátette a szent kezét - és máris eltűnt 3000 milliárd forint. Földi hívság, megmentett tőle bennünket.

Amennyiben Önnek is van ötlete, mivel bővíthetjük a boldoggá avatás javaslatának listáját, mindenképp ossza meg velünk.

Boldoggá avatás: (lat. beatificatio v. canonisa-tio.), a szentté-avatással vegyesen és felváltva használatos szó, azon tény és eljárásnak kifejezése, mellyel istennek szentség hírében meghalt valamely szolgája a szentek névjegyzékébe (canon) felvétetik és ekként a hívek elé utánzandó példaképül, valamint tiszteletük és segítséghívásuk tárgyául állíttatik. Mig a régibb időkben az ily B.-t a püspök v. a nép szava végezte, III. Sándor pápa azt 1170. a pápa által teljesítendő cselekménynek jelentette ki és VIII. Orbán (1623-44) a B.-nál megtartandó eljárási módozatot is megállapította. Az eljárási módozat ügyében kibocsátott, egyedül érvényes pápai dekrétumok szerint a B.-nál 3 fokozatot kell megkülönböztetni: 1. a püspöki ügyvizsgálatot, amelyben azon helybeli püspök, ahol a boldoggá avatandó elhunyt, arra nézve tart szigoru nyomozást, hogy a boldoggá avatandó nem részesült-e meg nem engedett tiszteletben; továbbá hogy csakugyan kitünt-e úgy életszentsége mint csodák által. 2. A püspöki ügyvizsgálat végleges eredményt csak a pápai ügyvizsgálat által nyer, mely a püspöki ügyvizsgálat után 10 év mulva és akkor jön folyamatba, ha a boldoggá avatandó szentségi híre tartja magát. A pápai ügyvizsgálat által a püspökinek érvénye bizonyíttatik. Ha a boldoggá avatandónak halála óta 50 év folyik le és a szentség hírére vonatkozó minden bizonyíték amellett szól, nemkülönben az is minden kétségen felül áll, hogy a boldoggá avatandó halála óta két csoda történt általa v. szentsége mellett, úgy a pápa boldoggá avathatja az isten ily szolgáját, ki «boldog» címet nyer (beatus) és számára korlátolt tisztelet engedélyeztetik. Ha már most, midőn az isten szolgájának közbenjárására v. sirjánál ujabb csodák történnek, megkezdődhetik a 3. ügyvizsgálat (processus canonisationis), melyet a pápa a bibornoki testület jelenlétében vagyis a konzisztóriumban végez. A már elébb «boldoggá» avatott a «szent» (sanctio) címet kapja; ereklyéi nyilvános tiszteletre kitetetnek, nevére templomok építtethetnek, ünnepnap és ezen ünnepélyes istentisztelet és a breviariumban (papi zsolozsmás könyvben) «officium» rendeltetik számára. Mindezekről, valamint a B.-i ügyvizsgálatoknál és ünnepélyeknél zsinórmértékül szolgáló mozzanatokról értekezik XIV. Benedek pápa tudós munkájában: De Servorum Dei beatificatione (Bologna 1734-38) és 2. kiadás ( Pádova 1743) nagy 4-rétü kötetben. V. ö. még Bangen, Röm. Curie (Münster 1854).

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr995231166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 08:07:47

Mi ez a keresztényellenes gyűlölködés? Mire jó ez?

Sir Galahad 2013.04.18. 08:14:28

Szerintem inkább Fletót, neki is tartottak misét: hvg.hu/itthon/20110616_mise_gyurcsany_ferenc

zila5 2013.04.18. 08:32:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ez tényleg nem annyira vicces.
Figurázzuk inkább ki azt a nagyongagyi hirdetést, amiben bekúszik a narancs buborék, hogyaszongya:
na gyerekek, ki tudja, hogy melyik országban csökken a rezsike? na???
:DDD

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 08:43:28

@Sir Galahad:

Eleve primitívség erről beszélni, mert gyakorlatilag bárkiért lehet misét rendelni.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.18. 08:55:06

nem értem a blogger ajvékolását

ha igazi értelmiségi liberális demokrata lenne, akkor tudhatná, hogy isten nem létezik, a vallás egy szar (kivéve természetesen a zsidó, áldassék a hívei), a karácsonyt, csak a parasztok ünneplik, az imának pedig semmilyen hatása nincsen a materiális világra

amit nem lehet látni az nincs!
éljen a tévedhetetlen tudomány!

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 09:01:02

Mennyi csodát vitt véghez! És milyen romlatlan!
Engem már csak az érdekel, hogy melyik testrészét ajánlja fel az egyház számára.

2013.04.18. 09:01:25

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Mindenképp érdekes, hogy a " Térdre csuhások!"-tól hogy sikerül eljutni eddig.
Na, a pénz csak fontosabb, mint az Isten és becsület!

2013.04.18. 09:02:26

@wmiki: Igen, igazad van. Ez olyan, mint a te eszed.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 09:03:15

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Én nem tudom ezt. Az ember véleménye változii élete során, ebben nincs gond.

Észmegálló 2013.04.18. 09:04:21

Már látom lelki szemeimmel, amint keresztül-kasul hurcolásszák az országban Matolcsyt, mint a Szent Jobbot.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 09:12:39

"Ha a boldoggá avatandónak halála óta 50 év folyik le és a szentség hírére vonatkozó minden bizonyíték amellett szól, nemkülönben az is minden kétségen felül áll, hogy a boldoggá avatandó halála óta két csoda történt általa v. szentsége mellett, úgy a pápa boldoggá avathatja az isten ily szolgáját, ki «boldog» címet nyer (beatus) és számára korlátolt tisztelet engedélyeztetik"

A legszemetebb emberek szentté és bolgoggá avatásához nem kell ennyi idő!
José Maria Escriva az Opus Dei szekta megalapítóját II. János Pál pápa 1992-ben boldoggá, majd 2002-ben szentté avatta.
1975-ben halt meg a "szent" ember.

reccs 2013.04.18. 09:16:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mi ez a keresztényellenes gyűlölködés?

Mindig elfelejtem, hogy ebben az országban csak a keresztényeknek szabad gyűlölködni.

Egyébként az ember véleménye változik, csak amikor mindig pont arra, amerre a pillanatnyi érdeke kívánja, az kicsit gyanús.

csárli hárper 2013.04.18. 09:26:45

csak ott tartanánk már, hogy boldoggá avassák...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 09:35:24

@reccs:

"Egyébként az ember véleménye változik, csak amikor mindig pont arra, amerre a pillanatnyi érdeke kívánja, az kicsit gyanús."

Ez másodlagos szempont. Biztosan sosem tudhatod, hogy a változás őszinte-e vagy sem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 09:36:13

@reccs:

"Mindig elfelejtem, hogy ebben az országban csak a keresztényeknek szabad gyűlölködni."

Hülyeség.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.04.18. 09:45:08

"keresztényellenes gyűlölködés" = Józan ész.

Felvilágosult kultúrákban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.18. 09:47:19

hát ez egy igen furcsa poszt lett...

3x is elolvastam, de most se értem/tartom viccesnek.

törökmonika 2013.04.18. 10:03:02

örülök, hogy mindenki jól szórakozik. a szentté avatáson még dolgozom, egyelőre érjétek be a megboldogulással :)

Lencsés István 2013.04.18. 10:03:51

Boldog ő nélkületek is anonim gecik . :) ;) :D

Kék az ég 2013.04.18. 10:05:21

Meglepő?

A Fidelitas "nemzeti ünneppé" akarta nyilvánítani a szülinapját. Mert Orbán beszéde meg az orosz csapotok kivonulásánál is fontosabb (!!!!) volt szerintük.

_____
" A szervezet szerint Orbán Viktor Nagy Imre 1989-es június 16-i temetésén elmondott beszéde is fontosabb volt, mint az utolsó szovjet katona távozása, mert Orbán akkor kezdeményezte a szovjet csapatok kivonását az országból."
______

regress 2013.04.18. 10:11:19

@wmiki: igazad van,nincs isten.a vallást azért találták ki, hogy a hozzád hasonló birkákat karámban tartsák. ja, és az agyadat sem lehet látni..

2013.04.18. 10:15:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tudod, kicsit furcsa, mikor valakinek a véleménye túl gyakran változik.
Az meg nem kimondottan a szellemi érés jele, mikor valaki hirtelen liberálisból autokratává válik. Egy elvesztett választás után, nagy hirtelenséggel.
A másik oldalról pedig: megalázkodásnak tartom, ha a lecsuhásozó után dörgölőznek a kezéhez. Pusztán a pénz miatt. Mert ha a hívők adományaiból kéne eltartani az egyházat....

2013.04.18. 10:16:37

@Észmegálló: Majd kitűzik a testrészeit a városok falára?

regress 2013.04.18. 10:16:53

@Észmegálló: elég ha kiveszik a szemét,az kisebb helyet foglal

regress 2013.04.18. 10:17:57

@Lencsés István: pistike én akkor lennék boldog,ha koszorút küldhetnék

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 10:23:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem látok gondot a vélemény változásában. Az ember változik, fejlődik, halad ide vagy oda. Ez teljesen normális.

Orbán nem az elvesztett választás után lett antiliberális, hanem még a 90-es évek közepén.

Kék az ég 2013.04.18. 10:30:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

lehetni lehet de Orbánért mar nem először volt. Meg ugye a miset szervező nyugdíjas nok nem mondtak olyan GYF-ról, csak OV-ról, hogy "hálát adok Iistennek, hogy abban a korban élhetek amikor Orbán Viktor a miniszterelnök"

icipici különbség nem gondolod?

Az olyan hazug legenda gyártásról már ne is beszéljünk, hogy a bazilikában azzal magyarázta a pap, hogy Orbán olyan sokat tett a felújításáért... Hogy a Fővárosi Műemlék-felügyelőség 1984-ben bízta meg a Budapesti Városépítési Tervező Vállalatot a Bazilika teljes felújításának megtervezésével?

A múltat eltorolni. Hiszen az oroszok kivonulását is Orbán követelte először a legenda szerint, pedig Cserhalmi György volt hónapokkal előtte.

Kék az ég 2013.04.18. 10:33:39

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: De tudhatod!

Ha valaki változik akar 180 fokot is egyes dolgokban mert felnőtt az természetes.

De hogy valaki mindenben, sőt ide-oda mikor épp mi hoz több szavazatot változik...

...na az a Fidesz, Orbán.

felucca 2013.04.18. 10:35:15

Akárkiről is van szó, nagyon gusztustalan dolognak tartom az ilyesmit. Ha aktuálpolitika van mögötte, akkor méginkább forog a gyomrom. Ha mindezt még tetézi, hogy egy olyan emberről van szó, aki mánákus hatalomvágyban szenved, akkor erre nincsen kifejezés.

Egy politikus elsősorban értem és a többi állampolgárért van, minket szolgál. Ha kell, ingyen. Ha jól kormányoz, az a természetes. Ez a munkája. Ha rosszul kormányoz, akkor kirúgjuk. Tartson ő hálaadó szentmisét, hogy eltartom őt és a sleppjét!

Szerintem az írás nagyon vicces, stilisztikailag kitűnő!

aeidennis 2013.04.18. 10:36:15

Üdvözlöm a blogíró mély tájékozottságát a témában. Reformátusokat mióta szokás boldoggá avatni?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 10:38:40

@Kék az ég:

"lehetni lehet de Orbánért mar nem először volt."

Sok a híve, Ennyi.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 10:39:41

@Kék az ég:

"Hiszen az oroszok kivonulását is Orbán követelte először a legenda szerint"

Ez nem legenda. Tényleg ő mondta ezt először a rendszerváltozás folyamatában.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 10:40:47

@Kék az ég:

Sosem lehet tudni, hogy mikor őszinte egy változás és mikor nem az. Így egyszerűebb őszintének tekinteni.

zila5 2013.04.18. 10:42:48

@Lencsés István:
Hááát... ha így néz ki valaki, aki boldog, akkor én mindenképp szomorú szeretnék lenni inkább. :D

törökmonika 2013.04.18. 10:43:01

@aeidennis: hát nem ezt kérdezem én is?! :) na meg úgy egyáltalán.

Észmegálló 2013.04.18. 10:46:51

@aeidennis: "Reformátusokat mióta szokás boldoggá avatni?"

Ugyan már.... ennyire ismered a gazdádat?

Ez nála nem gond. Ha az érdeke úgy kívánja, még két nap és római katolikus lesz. Sőt papírt is fog bemutatni, hogy mindig az is volt. :)

dr. trafik nomac 2013.04.18. 10:53:24

@wmiki: "ha igazi értelmiségi liberális demokrata lenne, akkor tudhatná, hogy isten nem létezik, a vallás egy szar (kivéve természetesen a zsidó, áldassék a hívei), a karácsonyt, csak a parasztok ünneplik, az imának pedig semmilyen hatása nincsen a materiális világra"
Azert ha picit hajlando lennel a valosagnal maradni, nem kell ahhoz istenben, vagy egyeb mitikus alakban hinni, hogy a karacsonyt (Jezus-t) megunnepeld. Akermennyire is szertned, Jezus alakja, mindenfele vallasi maszlag nelkul is megall, es komolyan ertekelendo, ezen a vallas csak ront sajnos :(

2013.04.18. 11:06:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A 90-es évek közepén már körvonalazódtak a politikai szerepek, pontosabban álarcok, hogy melyik csoportosulásnak melyik címke jut. A fidesz 94-ig rosszul helyezkedett, abból a szerepkörből amit magukra öltöttek volna, az szdsz jobban profitált. Ez miatt új imidzset kellett kitalálni, így lettek (ál) konzervatívok. Miközben a retorikájuk baloldali, az alsóbb rétegek segítségére sietnek, a kisember problémáit tartják szem előtt, a proli szótól viszont úgy félnek mint ördög a szentelt víztől. Az szdsz szerepvállalása szintén ellentmondásos, abszolút elitista pártstruktúra, a kisebbségeket úgy próbálják védeni mint valami maffiaszervezet, közben liberálisnak hazudták magukat. Tehát jobban hihető hogy a "térdre csuhások" felszólítás és a húsvéti koszorúaggatás közötti időszak inkább színházi műsorváltozásról szólt mint valódi véleményváltozásról.

törökmonika 2013.04.18. 11:09:38

ha szabad egy aprócska mellékvágányra leszaladni (ha már a boldoggá avatásnál tartunk). jézus baromi jó fej volt. jókat mondott. meg is szívta. nagyjából semmi köze ahhoz, amit csináltak belőle a halála után. én szívesen megünneplem a születésnapját (karácsony), mert bírom. miközben zsidó vagyok.
az, aki cédulákat vesz, miséket mondat és általában is elhiszi, hogy a vatikánt azért tartjuk, mert klassz, az szerintem... na, itt befékezek.
egy embert vagy lehet tisztelni, vagy nem.
de erre azért ne alapítsunk céget.
mert kérdem én: mibe fáj egy szentmise orbán viktor születésnapjára?!
és nem volna jobb helye annak a pénznek?
jézus is megmondta, hogy menjetek be a ti szobátokba és ott magányosan imádkozzatok az úrhoz.
jézus például szakadna a röhögéstől, hogy az értelmi fogyatékos leányok és asszonyok szentmisét rendelnek el orbán viktor születésnapjára.
valószínűleg tisztában van azzal, hogy ez úgy álságos bornírt baromság, ahogy van.

Lencsés István 2013.04.18. 11:14:24

@regress: 1 . Nem vagyok " pistike .... " . Akkor még sokáig szomorú maradsz . :) ;) :D

@zila5: Neki legalább van neve és arca neked meg egyik sincs , tehát erről is ennyit . :) ;) :D

Jaffar 2013.04.18. 11:18:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Miért baj az, ha visszakaja (még ha csak verbálisan is) az egyház, ami jár neki. Vedd úgy, hogy most az egyházak ellen megy az inkvizíció. Sajna nem elég hatásos, de kezdetnek megteszi.

Luighi 2013.04.18. 11:24:42

A hálaadó miséjét jobban várom!

2013.04.18. 11:35:30

@Jaffar: Az ikvizíció középkori intézmény volt, a jelenlegi egyház már nem ugyanaz mint ami a középkorban volt. Nem lehet összehasonlítani több száz évvel ezelőtt aktuális társadalmi kölcsönhatásokat, szemléletet a jelenkorival.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2013.04.18. 11:41:17

A csodás cselekedeteinek felsorolásából kimaradt, bár feltétlenül beleillik, hogy elszámolt a végtelenig 2-szer! Javaslom, mindenképp belevenni! :)

Guillaume sous guillotine 2013.04.18. 11:46:35

amúgy az ne zavarjon, hogy Orbán azt mondta várják meg a temetését a misével. minden párt körül vannak idióták, ezek az öregasszonyok is azok. le kell őket szarni. ennyi

nincs1itt 2013.04.18. 11:47:56

@Lencsés István: Pityúúúú, nekem Nulla-dikk Viktorodról a magyar történelem egyik, méltatlanul elhanyagolt párhuzama jut eszembe:

" A Szent Jobb-tól a Bal Fasz-ig"

Érd be mára ennyivel.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2013.04.18. 11:48:43

@Észmegálló: hát azt a görényt szívesen látnám akár kereszten is...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.18. 12:07:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mi ebben a gyűlölködés? A keresztény retorika pont ilyen. Egész reális lett.

fermion 2013.04.18. 12:15:10

@dr kotász: Nem ugyan az mint amilyen a középkorban volt?Vajon miért? csak nem azért ,mert az értelmes emberek lerázták magukról a vérszívó egyházad?
kénytelen az egyházad elismerni ,hogy nem lapos a Föld és nem a világ közepe,létezhetnek idegen létformák is........szánalmasan nyomorultak a keresztények ,mert képtelenek elismerni ,hogy mindaz amit az egyházuk állított egy mese a tudatlanoknak!
Szóval lépjünk túl az katolikus egyház népírtásain?ok de akkor ezt meg kell tenni sztáli és hitler testvéreiddel is hisz azok is olyan régen ténykedtek ,hogy el se tudsz addig számolni!:D

lavór 2013.04.18. 12:24:50

Nem boldoggá kell avatni, boldog a nép, melyet vezet. Szentté kell avatni.
Azért érdekelne egy pszichológiai tanulmány azokról az emberekről, akik eljutottak a gigászi portréfestéstől a boldoggá avatási szertartásig.
A történelem állandóan ismétli önmagát.

Flúgatlan 2013.04.18. 12:27:10

Buta, tudatlan szerző.

Katolikus körökben teljesen megszokott, hogy valakiért évfordulón misét mondatnak. Pl. sokan teszik ezt szüleik születésnapján, házassági évforduló alkalmából, stb. Mindez nem annak a kiválóságát hirdeti, akiért mondják a misét, csak azt, hogy kérik a papot és a híveket, hogy ezt a szándékot is említsék meg imáikban a mise alatt. Ez többnyire 1 mondattal el van intézve, hogy pl.: "A mai szentmise szándékát Juli néniért ajánljuk fel 90. születésnapján, hálából." Ekkor persze sokszor ott vannak Juli néni rokonai is, de nem feltétlenül.

Itt csak erről van szó. Valakik egyrészről hálásak Istennek Orbánért (joguk van rá) másrészt úgy érszik, rászorul az imára.

Igaz, a blogírás mindenkinek a joga, így lehet tudatlanul fröcskölődve is elkövetni ilyen írásokat. Egészségedre, kedves Szerző!

DR. Smit Pal 2013.04.18. 12:28:12

Na a szocik mar azt terjesztik, hogy Orban Viktor lebontatja a Matyas templomot, hogy a kozgeppel egy sokkal nagyobbat epitesen maganak, a helyere.

fermion 2013.04.18. 12:29:51

@wmiki: A tudományellenességed kicsit nevetséges hisz a mostani véleményed is csak úgy tudod a világ tudomására hozni ,hogy használod a tudomány vivmányait.Gondolom nem a spirituális bohóckodásoddal materializáltad a számítógéped és az áramot hozzá!:D
Ha a fajtádon múlna a világ sorsa még a fán élnétek és imádkoznátok félelmetekben az istenetekhez ,hogy ne sújtson le rátok a villámaival!:D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:31:16

@dr kotász:

Nagy változások voltak, ez tény. Tulajdonképpen az MSZP az egyetlen komoly párt, melt a rendszerváltástól mostanáig ugyanazt az irányvonalat képviseli.

A Fidesz változott a legtöbbet, de az MDF, az SZDSZ is jelentősen.

Az újabb pártok viszont már jobban maradtk eredeti irányvonaluknál, lásd MIÉP, Jobbik, LMP.

Ami nagyon hiányzik: nincs jól artikulált középbal és középjobb az országban.

Lencsés István 2013.04.18. 12:31:41

@nincs_itt: Nem vagyok " Pityúúúú .... " . Nekem nincs semmilyen Viktorom .

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:32:13

@fermion:

Abszurd évelés. A tudomány és a vallás egymásnak szegezése rég lejárt szavatosságú marxista téveszme.

dukeekud 2013.04.18. 12:32:59

Szokásos libsi mocskolódás, az alapvető emberi értékekkel szemben.
Naponta legalább 20 ilyen blog jelenik meg az zsindexen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:34:11

@Jaffar:

Mit kapnak vissza az egyházak? Az inkvizícióról pedig elsősorban téveszmék vannak a közrtudatban. A katiolikus inkvizíció alapvetően pozitív szerepet játszott az emebriség történetében, a sok áldozatairól szóló legendák 99 %-a pedig szimpla mese.

fermion 2013.04.18. 12:38:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Gondolod te meg a plébánosod!Nektek mindenki kommunista aki nem a mesekönyvetek szerint él hisz önállóan nektek tilos gondolkodni!
Nem ártana ha szereznél egy kis természettudományos ismeretet is akkor nem beszélnél ilyen hülyeségeket.

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.04.18. 12:41:14

A Bibliában írnak arról, hogy a gazdag embernek nehezebb bejutni a Mennyországba, mint a tevének átmenni a tű fokán. De mi a helyzet a politikusokkal? copywrite.blog.hu/2013/04/16/mise_935

fermion 2013.04.18. 12:43:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Mese az inkvizíció?Mesélhetnének erről néhány millióan!Te egy igazi birka vagy ,már értem a névválasztásod!:DDD
Szerinted az istened miért csinált téged ilyen gyenge elművé?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:51:21

@fermion:

Tévedsz. A tudomány és a vallás nem egymás ellentéte.

béla a görög (törölt) 2013.04.18. 12:52:30

@poszt: én vállalnám a bebalzsamozását... élve is.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Mi ez a keresztényellenes gyűlölködés? Mire jó ez? "

Hol van ez még a gyűlölködéstől...? Paródiája a keresztények, hülyeségeinek.
A gyűlölet majd ott kezdődik ha a gyerekemet hittanra akarnák oktatni mert nem csipem a szektákat.(katolikus/református/zsidó/stb. - egyház - szekta) Azt tudomásul veszem, hogy vannak szektatagok de ha téríteni akarnak akkor kijön belőlem az állat. Még akkor is ha egy állam védi őket.
Na az lesz majd gyűlölet...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:52:31

@fermion:

Az inkvízió teljes működése alatt kb. 50 ezer embert ítélt halálra. Jelentős részük bűnös volt valóban.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 12:52:32

"Mit kapnak vissza az egyházak? Az inkvizícióról pedig elsősorban téveszmék vannak a közrtudatban. A katiolikus inkvizíció alapvetően pozitív szerepet játszott az emebriség történetében, a sok áldozatairól szóló legendák 99 %-a pedig szimpla mese."

Mint az egész egyházad, azzá válik, egy rossszzz álommá.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:53:33

@béla a görög:

Magyarul: rosszabb vagy a legrosszabb vallási fanatikusnál.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 12:54:11

@Salemi boszorkány:

Ez mindegy. A keresztények száma csökken, ezt senki sem tagadja,

fermion 2013.04.18. 12:57:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Gondolom néhány nulla a végéről az idők folyamán lekopott.......csak Európában irtottak ki boszorkányság vádjával 15 millió embert...a tudomány igazolta.Erről nem meséltek neked az egyházi emberek?
Szóval 50 ezer ember szerinted bűnös volt.....ritka egy szemét ember lehetsz!!!!!!

unionista (törölt) 2013.04.18. 12:57:20

@Kék az ég:
http://video.xfree.hu/?n=violang449|470427240b50bb1d92ab4a072600bafe&vcim=K%E1d%E1r%20J%E1nos%20interj%FA%20II.%201988.%20Szovjet%20cs#videoloc

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 12:57:32

"Az inkvízió teljes működése alatt kb. 50 ezer embert ítélt halálra. Jelentős részük bűnös volt valóban."

Az 50 ezer? ember összesen nem követett el tizedannyi bűnt sem, mint a ti pápáitok.

Boszorkányok voltak?
Ha elsüllyedtek a vízben, akkor ártatlanok volta és megfulladtak, ha nem akkor halálra kínozták őket.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:00:05

@fermion:

Nézz utána ennek. 15 millió legfeljebb marxista tankönyvekben volt. Nézz meg független (nem katolikus) írásokat a kivégzettek számáról.

S igen, akit kivégeztek, az az esetek zömében bűnös volt. Akkoriban a boszorkányság és a makacs istenkáromlás súlyos bűncselekménynek minősült.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:02:31

Szóval ha lehetne, még most is ölnétek az állítólagos boszorkányokat.

2013.04.18. 13:03:12

@fermion: Pusztán egy objektív véleményt írtam, ami akár elgondolkodtató is lehet. A válaszod viszont tele van indulattal és haraggal, aránytalanul és indokolatlanul a véleményemhez mérve. Több eredményre számíthatnál ha a sarki kocsmába mennél veszekedni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:03:27

@Salemi boszorkány:

Nem támogatom a halálbüntetést, elvi okokból. De tény, hogy boszorkánynak lenni nem enyhébb a gyilkosságnál.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:05:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Én nem keverem, te vagy az, aki Kubában marxista volt, ma egy volt szoc. utódállamban(talán Bulgária) görög katolikus.
Mindig olyan a beállítottság, amilyennel jól bele lehet simulni a társadalomba.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:05:36

@Flúgatlan:

A szerző az Amerikai Magyar Kurucinfó Népszava gyakori szerzője. Valószínűleg megfertőzte őt az elmeháborodott Bartus guru gyűlölködése.

regress 2013.04.18. 13:06:24

@fermion: miki most is a fán élne,csak lesodorta a szél@Salemi boszorkány: így igaz, az egyház jézus nevében több embert ölt meg,mint 2000év alatt a diktátorok,háborúk.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:07:15

@Salemi boszorkány:

Marxista csak 16-17 éves koromban voltam, de szerencsére gyorsan kigyógyultam belőle.

Sosem voltam görögkatolikus.

Ritkán volt olyan beállítottságom, mellyel bele lehetett simulni a társadalomba.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:07:45

@Salemi boszorkány:

Ez szinte biztos, hiszen aki keresztény az eleve mi más lehet, mint hülye, nem?

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:12:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Aham.
Te mondtad, és gyilkos düh munkálkodik bennük a nem vallásosak iránt.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:14:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Akkor ortodox, tökmindegy.
És most onnan kintről dumálsz bele a magyar belpolitikába, holott nem is itt élsz.

2013.04.18. 13:16:45

Az egyház amolyan bírói szerepet játszott az ikvizíciós perekben. Az ítélet végrehajtását az állam tette meg, a kínvallatást is. Végig kellene gondolni hogy a középkor és kora újkorban milyen volt az emberek szemlélete, a világképük. Teljesen más volt akkor a vallás ellen lázadni mint ahogy ma visszatekintünk arra a korra. 500 év múlva könnyen lehet hogy azon fognak szörnyülködni az emberek hogy a 19-20-21 századi nemzetállamok a nacionalizmus és hazaszeretet nevében mennyi szörnyűséget tettek. Valamiről véleményt mondani úgy előnyösebb ha több nézőpontból végiggondoljuk az adott témát.

fermion 2013.04.18. 13:17:22

@dr kotász:
Valamit nagyon rosszul értelmeztél a mondanivalóban hisz nevetek rajtad ,ott a jel a mondatom végén!
veled ellentétben én nem járok kocsmába így nem tudom ,hogy ti ott milyen hangnemben és stílusban szoktátok megvitatni az élet nagy kérdéseit.:D
Próbálj meg nevetni magadon,hidd el meg fogsz könnyebbülni!:D
Te tudod mit jelent az ,hogy objektív vélemény?kétlem.....:D

béla a görög (törölt) 2013.04.18. 13:17:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: magyarul EMBER vagyok - olyan mint amikor megszülettem. A természet része. Az emberi faj egy egyede.
Egy racionálisan gondolkodó lény. Valaki aki nem tűri, hogy gondolkodását befolyásolják.
A szektáknak/egyházaknak az a lényege, a befolyásolás.
Akinek erre van igénye az csinálja, de ha téríteni akarnak akkor azt személyem elleni támadásnak veszem. Az egyed pedig ha megtámadják védekezik. Ez a természet rendje.
Tudjátok hol a határ...

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:21:11

"Az egyház amolyan bírói szerepet játszott az ikvizíciós perekben. Az ítélet végrehajtását az állam tette meg, a kínvallatást is."

Az egyház így próbál kibújni a felelősségvállalás alól?

Akkor hagyják a politikát és az ártatlan gyermekek állami oktatását is a hozzáértőkre.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:22:44

@béla a görög:

Ha nem befolyásolna semmi, teljesen tudatlan lennél. Az embert folyton befolyásolja minden.

fermion 2013.04.18. 13:24:34

@dr kotász:
Köszönjük a felvilágosítást ,megnyugtató ,hogy nem a papok voltak másodállásban a hóhérok !Abban viszont tévedsz ,hogy az inkvizició kínvallatásait nem papok-szerzetesek végezték...olvass utána...
Nem menti fel a katolikus egyházat az ,hogy 500 éve milyenek is voltak az emberek hisz egy vallás ne bűntessen,főleg nem egy olyan amelyik állítólag a szeretet nevében megbocsát a vétkeseknek......ja ,hogy a keresztények nem teszik ezt de elvárják mindenki mástól ,hogy megértőek és elnézőek legyenek a múltjukkal......
bocs de tőlem ne várják ezt.Isten megbocsát,én nem.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:24:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ott az új tizenakárhányadik hazádban nincs elég téma?
Neked miért fontos itt kiállni sumákolni a fidesz és az egyház védelmében, ha már gyermekkorod óta nem is élsz itthon, valszeg a szüleidet még az elvtársak fizették kubai "útjuk" során.

2013.04.18. 13:28:59

@Salemi boszorkány: Amire válaszoltál, azzal azt próbáltam érzékeltetni hogy a középkorban végrehajtott ítéletek nem pusztán az egyházon múltak, társadalmi jelenség volt, az adott kor termelte ki. Történetesen ha nem létezett volna katolikus egyház, megtette volna más vallási csoport vezető szervezete. Az akkori eretnek csoportok előfordult hogy ugyanolyan brutálisak voltak mint maga az egyház, vagy saját magukkal vagy más hitet vallókkal szemben.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:32:44

@dr kotász:
Már megint másokra próbálod kenni a xart.Most az eretnekek voltak a hibásak, vagy az állam?
Mer' az egyház a mossa kezeit, az tiszta maradt, ugye.
Szóval ha nem a katolikus egyház ölt volna, akkor úgy is megette volna helyette más.
Ez elég nagy hülyeség, ezzel bármelyik gyilkos védekezhetne.

2013.04.18. 13:35:52

Kis segítség ha valaki elolvas pár Umberto Eco művet. Az írásain keresztül át lehet érezni a középkor szellemét, a maitól teljesen idegen felfogást.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:36:05

@Salemi boszorkány:

Érdekel a magyar közélet.

Nem vagyok fideszes.

Magyarországon sokszor éltem, legutóbb 1997-2007 között.

1989 előtt szinte mindenkit az "elvtársak" fizettek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:38:15

@Salemi boszorkány:

Nem. Arről van szó, hogy anakronizmus elvonatkoztatni a kortól. Egy olyan korban, ahol egy juh ellopásáért akasztás járt, egy tyúkért pedig levágták az ember fülét, nem lehet XXI. századi mércével mérni az akkori büntetéseket.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:39:08

@dr kotász:
Sajnos nem idegen a felfogás, ugyanolyan bigott maradt az egyház és az őt követő emberek.

2013.04.18. 13:39:44

@Salemi boszorkány: Kiforgatod az írásomat. A társadalmi problémák az adott kor hatásain múlnak. Senki nem akarja az egyházat kimosni semmi alól. Arról van szó hogy ez elég bonyolult téma ahhoz hogy gyermeteg utálkozással beszéljünk róla.

fermion 2013.04.18. 13:40:53

@dr kotász:
mi lett volna ha .....ugye ezt nem gondoltad komolyan?:D
Az egyház minden európai király és császár felett állt!!!Az uralkodók féltek az egyház kiátkozásától így alávetették magukat az egyház akaratának.jó példa az anglikán egyház megszületése.......miért is alapított egyházat az angol király?Na ugye.......
Próbálgasd még mentegetni az egyházad de nem fog menni hisz gátlástalan népnyúzó volt és élet-halál ura!
Miért is volt külön egyházi adó és egyházi birtokok?gondolom ezekből a bevételekből üdültették a jobbágyok gyerekeit!:D
Miért is vezették be a monogámiát?
Gondolkodj mielőtt érvelsz!

béla a görög (törölt) 2013.04.18. 13:42:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ez igaz. Valóban. De 13-14 éves koromig csak a természettel és racionalizmussal és némi erkölcsi és érzelmi dologgal befolyásoltak, hála szüleimnek/tanáraimnak. Azóta pedig már én automatikusan keresem és találom meg a természethez és racionalizmus kötődő dolgokat.
Az egyházak/szekták pedig mindig emberhez/lélekhez kötődő dolgokkal foglalkoznak. Ergo nálam tiltólistán vannak.
Ezen lehet borzadni, de ez van.

Máshogy mondom: én természettudományokat (is) tanultam. Annak nincs köze az emberhez. Csak annyiban amennyiben az ember része a természetnek.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:43:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"1989 előtt szinte mindenkit az "elvtársak" fizettek."
Csak az nem mindegy, hogy miért fizették.Volt akit akkor is "csak" a munkájáért fizettek.
Külföldről is lehetett valaki jó pártkatona és besúgó.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:46:31

@dr kotász:
Márpedig én úgy beszélek az egyházról, ahogy az nekem tetszik.
Már nem a középkorban vagyunk!:)))Te mondtad!

2013.04.18. 13:48:35

@fermion: A lekezelő stílusod és személyeskedésed eleve nem alkalmas érvelésre. Már jeleztem, kocsmai stílus, sőt még a kocsmában sem beszélnek így egymással az emberek. Nem az egyházam, nem gyakorlom a vallást. Van véleményem a vallásról, de ez személyes dolog, nem játszik szerepet abban ahogy gondolkodom pl adott esetben az egyházról. A középkori egyház és a világi uralkodók hatalmi viszályai pedig sokkal bonyolultabbak annál mint ahogy írtad. Amit írtál azt tükrözi hogy az általános iskolai tananyagot épphogy csak karcolod. Nem hiába volt Avignonban a pápai székhely viszonylag hosszú időn keresztül, sokáig a francia uralkodók játékszere volt a pápai hatalom, majd ugyanúgy a német római császárságé... és lehetne folytatni, de valójában nem tekintlek egyenlő rangú vitapartnernek, nagyon súlytalan vagy.

fermion 2013.04.18. 13:50:43

@béla a görög: Az ember szerves része a természetnek és mindaz amit a világból megtapasztalsz azaz érzékszerveidből az agyadba jutó információk feldolgozásából adódik...gondolj a látásodra...Ismered a fizikai mérés koppenhágai értelmezését?
az idő mint fizikai dimenzió objektívnek érzed de az agyad képes módosítani.....szóval az embert kivenni a természettudományokból hiba.Természetesen a négy alapvető kölcsönhatás létezése független tőlünk és jól leírható ,bizonyítható.:D

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:52:41

@fermion:
Még jó, hogy dr tokás annyira súlyos és bigott, vagyis súlyosan bigott.
Nem hinném, hogy semmi köze az egyházhoz.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 13:54:09

@alfacharlybravo:
Miért?
Nem ott mondanak hálát azért, hogy ez az elmebeteg megszületett.

fermion 2013.04.18. 13:58:16

@dr kotász: bocs ,hogy nem bontottam le kronológiailag a mondanivalóm de 500 év nagy időtartam ,így éltem a statisztikai átlagolással.mint már válaszoltam nekem nincsenek kocsmai tapasztalataim mint neked.az ,hogy ki személyeskedik és ki degradálja a másik ismereteit .......Nem irigylem tőled a történelmi ismereteid és nem is érdekel annak mélysége sem.Amennyire tudomány a történelem annyira érdekel ....csak nagy vonalakban hisz nem egzakt tudomány a történelem.Ha igazi tudományról kívánsz vitázni abban szívesen részt veszek hisz a matematikában nem lehet félrebeszélni!:D

fermion 2013.04.18. 13:58:59

@Salemi boszorkány: Azt állítja ,hogy még papot se látott soha!:DDDD

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 13:59:19

@Salemi boszorkány:

Szüleim külföldön dolgoztak 9 évig, s fizetést kaptak. Mi ebben a különleges?

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 14:00:24

@fermion:
Ja, mert még sohasem nem nézett tükörbe.:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 14:03:29

@fermion:

"Az egyház minden európai király és császár felett állt!!!Az uralkodók féltek az egyház kiátkozásától így alávetették magukat az egyház akaratának."

Ez csak Európa egy részére volt igaz és csak egy bizonyos időszakra. A római pápa világi hatalma a XI. sz. közepén kezdődött Nyugat- és Közép-Európában, s tartott mondjuk, mindent beleszámítva, a XV. sz. végéig. Hozzáteszem: a római pápák sosem tudták elérni céljukat, hogy az uralkodók "főnökei" legyenek, ez mindig inkább egyfajta kooperáció volt.

Állítsuk meg a ......... 2013.04.18. 14:03:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Az, hogy Kubában dolgoztak, áhh semmi különleges nincs benne.Annak idején mindenki csak úgy szabadon járhatott/kelhetett a kontinensek között.
hírszerzés?

fermion 2013.04.18. 14:06:24

@Salemi boszorkány: Vagy nincs tükörképe!:D
Bírom ezeket a történelemból ász semmihez se értő nagy okosakat......ha rajtuk múlna a világ fejlődése még a ló+eke technológiai szinten élnénk......
Ismered a mondást: az okosok (mi) hülyéskednek ,a hülyék okoskodnak!:D

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.18. 14:08:33

Isten segítsd, hogy normális, ne bóvli kormánya legyen a hazának.

ADD, HOGY ORBÁN VIKTOR ELTAKARODJON A FENÉBE ÉS/VAGY A P.CSÁBA.

fermion 2013.04.18. 14:09:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: bontsd le országok szerint és időtartamra,megjelölve a fontosabb eseményeket és jellemezed a viszonyukat részletesen......mert így semmit se ér!
vigyázz mert dr kotász megbuktat ha felszínes vagy!:D

2013.04.18. 14:11:45

@Salemi boszorkány: Kapcsolataimat tekintve a vallással annyi, hogy gyakorta töltöm az időmet rövid meditációval és egyébbel egy dojoban. Tehát a gyakorlásban a buddhizmussal úgymond előbbre vagyok, mivel a keresztény szertartást és imádkozást nem gyakorlom.

Pop40 2013.04.18. 14:16:10

@Lencsés István:

Ebben az egyben egyezünk vele, Pistike.

Mi is végtelenül boldogok vagyunk nélküle.:D

--
Amúgy kitűnő poszt.

fermion 2013.04.18. 14:20:11

@Salemi boszorkány: na de milyen kérdés ez?:D
Olvastad ,hogy csak dojoba jár.....volt egyszer ,mert ott is okoskodott és jól elverték!:D

fermion 2013.04.18. 14:29:05

@Salemi boszorkány: Neked csernustól nincs nevetési ingered?:D
osztja az észt a nőkről és a párkapcsolatokról de a felesége 5 évig csalta és észre se vette.......nekem azóta hiteltelen de szívesen meghallgatom hisz jópofa!:)

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.18. 15:55:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az elborulásod előttről még rémlik azért, hogy boszorkányok nincsenek, ugye? ;-) Egyébként csodálatos levezetés, végül is Sztálinék is csak olyanokat ölettek meg, akik az ő közegükben bűnösnek számítottak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 15:58:18

@milyen szép a Vértes, ó:

Boszorkányok pedig vannak. Nem láttál még tévés jósnőket?

Lenin és Sztálin olyasmiket követtek el, ami az ő korukban sem volt szabványos cselekedet.

Lencsés István 2013.04.18. 16:02:04

@Pop40: Nem vagyok " .... Pistike .... " tanulj meg olvasni . Ha boldog lennél nem hazudoznál névtelenül , meg nem fájna az igaz . :D

angyalföldi partizán 2013.04.18. 17:14:25

@milyen szép a Vértes, ó: csalódtam benned elvtársnő. negyven éve még azt mondtad Joszip a mi vezérünk,de mára elárultad. biztos azt gondolod, ez a modern. de nem ,mi pufajkás ok sosem fogunk tudni megváltozni,hadoválhatunk bármit. tudom,hogy a szíved mélyén te is szereted még az Eszmét és a Tintás Tibit.

ursus artos 2013.04.18. 17:21:49

A poszt gyenge; kábé annyi mint a humornak - mint műfajnak - a stand-up comedy

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 17:27:20

inkvizíció.

az inkvizíció legalább annyira humanista konstrukció/intézmény volt, mint a holokauszt megvalósítása; a gyilkosság illetve a tömeggyilkosság mélyen emberi cselekedet. nincs ebben semmi nem emberi.
hogy mások azt állítják, hogy embertelen volt, ami után már nem lehet verset írni (nincs jog hozzá), stb

hát nem ez mélyen emberi, ez mélyen humanista. mert ilyen a humán faj.
-------------------------------------------------------------------------------------------

inkvizíció
1, tipikusan "boszorkánynak látszó tárgyak (emberek)" voltak az eljárások elszenvedői, és nem tyúktolvajok, vagy egyéb bűnelkövetők.
tehát tipikusan lila köddel indokolt zavaros vádakról volt szó, ami
ekvivalens <-> az inkvizítor korlátlan hatalmával/korlátlan önkényre való lehetőségével....

tehát bárkit fel lehetett "dobni" a szent inkvizíciónál és utána semmire de semmire nem volt garancia, nem volt semmilyen szabálíyrendszer (lásd JOG), amely korlátozhatta volna az inkvizítort korlátlan hatalmában.

2, bizonyítási elsárások: vízpróba, tűzpróba, stb...
szinte tuti h meghaltál a próba során, ha véletlenül túlélted, akkor az a bűnösséged "TUDOMÁNYOS" (ja ez a világ rohattul nem volt ellentmondásban a tudományos világképpel [ abból, h a XX. sz 2. felére már rugalmasabb az egyház a tudományos kérdések terén, nem következik, h régen is az volt!!! ]...)-an bizonyítva lett....
és ekkor jöhetett valami kreatívabb halálmód...

humánus volt, (komolyan, ilyen az ember), roppant humánus.

bulista 2013.04.18. 17:54:15

@aeidennis: Egy ifjúkommunistából lett hívő református mit keres évek óta az augusztus 20-i katolikus körmenet élén a "szent családjával" együtt - ezt már megfejtette valaki? Vagy csak ellenőrizni akarja a még liberális demokrata korszakában kiadott parancs betartását, miszerint "csuhások, térdre, imához!"???

exlex 2013.04.18. 18:53:23

Én inkább anyádat avatnám boldoggá egy nagy pénisszel.

alte trottel 2013.04.18. 19:07:35

@Észmegálló:
Esetleg mint a "Szentségelendő Balfasz"-t.

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

hülye barom 2013.04.18. 19:15:54

Egyetlen mondattal hazazavarta a görögkeleti hovatartpzású Vörös Hadsereget.

alte trottel 2013.04.18. 19:16:01

@aeidennis:
Milyen református az, aki SZENTATYÁNAK nevezi a pápát?
Nagy nyilvánosság előtt, többször!

hülye barom 2013.04.18. 19:17:03

Vagy ez már volt? Százharmincvalahány kommentet akkor sem olvasok el, ha mindet én írom.

alte trottel 2013.04.18. 19:18:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ezt IS rosszul tudod!
A temetés napjára már gyakorlatilag kész volt a megegyezés, már csak a MÁV-val kellett egyeztetni az ütemtervet.

ursus artos 2013.04.18. 19:19:26

@alte trottel: "Milyen református az, aki SZENTATYÁNAK nevezi a pápát?"
Olyan, aki ismeri a protokollt (és mellesleg nem tajparaszt).

Reterro 2013.04.18. 19:30:23

Egy érdekes írás a szlovmagyar liberalizmus kapcsán

mediagerilla.com/naci-vagy-ha/

Behajtó70 2013.04.18. 19:50:13

Bush, Obama, Sarkozy, Clinton, Merkel, Techer, Berlusconi....csak pár név, akikért szólt már mise....

Csak az ilyen suttyó, mások hitét lenéző, kirekesztő fasiszta köcsögök poénkodnak/használják politikai célokra az ilyesmin, mint ti....

Undorító banda vagytok....egytől egyig! De nem baj, fejben tartjuk a következő választásokig!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:18:33

@alte trottel:

Nem, ez nem igaz. Az Antall-kormány tárgyalta csak le. Abban persze igazad van, hogy szovjet részről megvolt a politikai akarat, azaz nem kellett a szovjet csapatokat elüldözni vagy nyomást gyakorolni rájuk. Ennek ellenére a téma tabu volt, s nem merték nyilvánosan ezt kimondani. Annak idején a médiákban meg is rótták sokan Orbánt, hogy miért kellett ilyesmit mondania.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:22:30

@szorokin:

Ebből semmi sem igaz. Az inkvizíció elé kerülő vádlottak 90-95 %-át felmentették. A vízpróba és a többi úgynevezett "istenítélet" pedig éppen az inkvizíció ELŐTTI módszer volt. Az inkvizíció modernizálta a bíráskodást, s a mai eljárások alapja is az inkvizíció által meghonosított eljárás.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:26:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: én nem így tanultam történelemből.

forrásokat kérnék, konkrét idézeteket!
____________________________________

az uccsó mondatodra reagálok: A mai (JOGI) eljárások alapja NEM az inkvizícióban meghonosodott eljárás/metódus, hanem a RÓMAIAK ÁLTAL LÉTREHOZOTT RÓMAI JOG.

hülye barom 2013.04.18. 20:28:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egen, csupa álatesita, ám nem ismerték el vala az Egyetemes Anyaszentegyházat. Mi ez, ha nem csoda? Ráadásul sokan látták a puszta szóval, Igével véghez vitt mirákulumot élőben és a televíziókészüléken át is.

zila5 2013.04.18. 20:28:45

@Lencsés István:
Oh, ne érts félre, kedves neves, én megengedem, hogy ő is boldog legyen, csak én annak is szeretnék látszani. :):;D(:;D))::(DD
Az szent igaz, hogy nekem nincs akkora arcom és akkora nevem se, mint neki.

hülye barom 2013.04.18. 20:37:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: csak annyira, mint boldoggá avatni Semjén Zsoltot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 20:37:24

@szorokin:

Kevered az anyagi jogot az eljárásjoggal. Az előbbinek az alapja a római jog. Egyébként is: a római jog alapvetően polgári jog, a büntetőjog sosem volt fejlett Rómában. A büntető eljárásjog alapja az inkvizíciós eljárás. Ma is így nevezik jogi nyelven: inkvizitórikus eljárás.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:51:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: te pedig ismét pontatlanul/hiányosan fogalmaztál:"mai eljárások alapja" - tudod egy eljárás lehet bűntető vagy polgári.

keverem a kimondatlan x-et a kimondatlan y-al, mesterem, netán ?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.04.18. 20:52:10

@szorokin:

továbbra is várom a forrásaidat, idézeteket!

Balbgeczyk 2013.04.18. 20:54:51

@regress:
igen, ez tenyleg ilyen barom: www.facebook.com/istvan.lencses.9

szora sem erdemes...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:03:36

@bulista:

Igen, te azt állítottad, hogy 1994-ben nyert a Fidesz, én meg ezt cáfoltam.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:04:59

@szorokin:

A büntetőeljárásról van szó, hiszen a katolikus inkvizíció polgári ügyekkel nem foglalkozott.

bulista 2013.04.18. 21:09:05

@bulista: Ezt (is) benézted:

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

bulista 2013.04.18. 21:10:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ezt (is) benézted:

alte trottel 2013.04.18. 19:12:54
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nahááááát! Mit nem mondasz! ezexerint '94-ben is nyert?

bulista 2013.04.18. 21:13:57

Persze ilyen könnyen megeshet egy "lánc-kommentelővel" :-)

hülye barom 2013.04.18. 21:17:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: csak ahogy a hülyeség, meg a "Nomen est omen" hangzatú latin mondás jelentése.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.18. 21:22:20

@bulista:

Igen, igazad van, egy másik hozzászóló szövegét néztem.

Lencsés István 2013.04.18. 21:47:55

@zila5: Ő annak is látszik , te meg nem hisz arctalan senki vagy . :D

zila5 2013.04.18. 23:18:38

@Lencsés István:
Tudod mit, akkor pofozz le, és döntetlen. :D

komplikato 2013.04.18. 23:40:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hát reménykedjünk benne, hogy Istennek tényleg van humorérzéke és még jó is ...

komplikato 2013.04.19. 00:00:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Orbán nem az elvesztett választás után lett antiliberális, hanem még a 90-es évek közepén."

Ühüm.
"1992-től 2000-ig a Liberális Internacionálé, 2002-től az Európai Néppárt egyik alelnöke."

Persze ettől még nem biztosan függ össze a 2002-es verességgel, sem a városi legenda szintű idegösszeomlással, de 2000 az nem a 90-es évek közepe.

komplikato 2013.04.19. 00:08:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Ha nem befolyásolna semmi, teljesen tudatlan lennél. Az embert folyton befolyásolja minden."

Hát erre ne vegyél ciánt. Azért megnézném pl. a Kvanum Zen vezetőjének ezt így megpróbálnád eladni egy teológiai vitában ... létezik a teljes semlegesség állapota és bizony a lényege, hogy nem hagyod befolyásolni magad a dolgoktól. Se külső, se belső dolgoktól.

Lencsés István 2013.04.19. 08:32:07

@zila5: Egy emberszerű lényt , nem lehet megverni sajnos . :(

alte trottel 2013.04.20. 00:52:15

@ursus artos:
Öcsisajt, majd ha a váci pifpek misét _PONTIFIKÁL_ Szent Mohamednek!
Nálunk, kálvinistáknál a "Szent Atyánk" név foglalt, az Úristennek! A protokoll pedig sokrétű, és nem egy csökött fehérbundástól fogom megtanulni! Á' propos! Szerinted (amúgy protokollárisan) egy bonc, egy mullah vagy egy orthodox pópa hogyan is szólítja meg Róma Püspökét?

alte trottel 2013.04.20. 00:57:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Rosszul tudod. Közeli jó barátom (az MDF tetejéről) dühöngött miatta, hogy ez a tahó felrúgta a megállapodást, miszerint nem basztatjuk a vérmedvét, akármilyen fostos is momentán! És abszolút fölöslegesen, mert akkorra már kész volt a _TÉNYLEGES_ megegyezés,hogy kimennek!

alte trottel 2013.04.20. 01:07:38

@komplikato:
Van nekije.
Nézz meg egy tevét.

törökmonika 2013.04.22. 00:01:34

mindenesetre megállapítom, hogy egy tök röhejes kezdeményezést követő pamfletemmel sikerült újra kirobbantanom a vallásháborúkat.

alte trottel 2013.04.22. 00:33:55

@törökmonika:
Az az igazi porblemma, hogy ügybuzgár, ám annál debilebb valláskárosultjaink nagy többsége nem csak a többi felekezet szokásaival, előírásaival nincs tisztában, de az állítólagos sajátjával sem.

Kék az ég 2013.04.28. 16:02:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ja, ha csak igy nem. nem baj hogy HAZUDIK, mert ha úgy nézzük, hogy Kedden más nem mondta... (Orbán akkor meg nem volt politikus, hiszen meg nem volt választás, nem volt képviselő stb)

De politikusok között se. Ugyanis akkor MÁR ELDÖNTÖTT TÉNY volt az orosz csapat kivonulás a kormányok között!
süti beállítások módosítása