Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Egy szántóvető feljegyzéseiből

2013.08.04. 15:47 | törökmonika | Szólj hozzá!

Szántogattam kint a földön, ahogy apám is, nagyapám is, meg még az ő apja is.

Oszt egyszer csak lódobogásra figyelmeztünk fel.

Megállt egy seregnyi lovas, mondták, hogy üzgürübüzgürü.

Kérdeztem, hogy más nyelven nem megy? Angol, német, francia? Hol tetszettek egyetemre járni?

Nem ment, sehogyse.

Jó, hát nem ügy, eltettem a kapát, bevittem a Riskát az istállóba, gyorsan megtanultam magyarul. Szeretjük az egzotikumot.

Jó, hát ott a tulajdoni lapnál volt kis vita, de belevágták üzgürüék a baltát a kezembe, nem hepciáskodtam tovább.

Nem is telt el sok év, jött utánuk a rokonság.

Na.

Kő kövön nem maradt.

Mi is maradhatott vóna, követ kőre ezek még életükben nem tettek.

Megmutattuk nekik, hogyan kell. Mondták is, hogy üzgürübüzgürü. Nem baj, attól még nyílik a pipacs.

Alig fordultam az asszonnyal kettőt, már jöttek délről is. No, nem mintha a konyhakert kellett volna nekik, csak erre jártak.

Üzgürübüzgüröék persze legendát csináltak abból, hogy nyilván nekik szól a harang. Most mondanám, hogy előtte is szólt, de mé vegyem el azt a jó kedviket nekijek, hadd higgyék.

Aztán jött a terrorelhárítás, déliek visszatolva, ahová valók, nézzük, mit lehet csinálni, mert lassan kéne szántani is.

De nem.

Oszt hejába építettek fel egy teljes országot üzgürüéknek, csak háborogtak, hogy izé.

Mindegy, egymást irtották.

Nem telt el túl sok idő, hogy a frissen meszelt országban újra kitörjön a forradalom.

Hinnye, de teringette, eb ura fakó!

A többi már csak részletkérdés, kérem.

Én szántogatok itt csöndesen, ahogy háromezer éve teszem, üzgürüék időnként megtámadják a USA-t vagy a Szovjetúniót vagy az IMF-t – engem hagyjanak már békén végre.

1369017_717709198254826_1183384510_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr385444799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása