Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Munkát! Kenyeret!

2010.12.07. 10:36 | törökmonika | komment

Csöppet sem tűnik ám kilátástalannak az ügy, úgyhogy felkarolom. Ez esetünkben a saját álláskeresésem.

Esélyeim kiemelkedően jók. Közelebb vagyok az ötvenhez, mint a negyvenhez, van egy raklap gyerekem, ráadásul a depresszió és a pánikbetegség is belejátszik az imidzsembe. Tényleg ideális.

Két hete rúgtak ki egy önkormányzati laptól, ahol olvasószerkesztő és korrektor voltam. Akkor elhatároztam, hogy ezúttal nem fogok összeomlani, mint a múltkor, amikoris annyira sikerült a talpam alól kirántani az anyaföldet, hogy remegő kézzel, izzadva, mint ló mentem állásinterjúkra. Valóban bizalomgerjesztő lehettem.

Az ember ilyenkor a szokott köröket futja: végigböngészi a "munkás" oldalakat, naponta három-négy helyre elküldi az önfényezését, majd tudomásul veszi, hogy még csak válaszra sem méltatják. A következő fordulóban elkezdi előásni az ismerőseit, akikkel valaha jóban volt, akiknek valaha szívességet tett, vagy akiktől kérhető szívesség.

A helyzet ebben a szakmában - a médiáról beszélünk - nagyjából megközelíti az alumíniumipart. Gátlástalan dúlások, indoklás nélküli kirúgások zajlanak - és jön az új generáció, amelyiknek tényleg semmi nem számít, bármikor beáll a helyünkre és kalapálja a médiát. Vagy az alumíniumot. Mert egyébként tényleg mindegy.

Én egyébként szimpla politikai okokból lettem kirúgva. Persze, próbálkozás volt arra, hogy a nevét-se-jegyezzük-meg kis senki ügyvezetőcske - bemutatkozni elfelejtett, első munkanapján kiordított, hogy ki itt a titkárnő, na mert az hozzon neki egy kávét - elmagyarázza nekem: a 'polgármester' szót nagy P-vel kell írni, mert egy van belőle (visszakérdeztem, mert nem bírtam magammal, hogy akkor vajon a kutyáját is Kutyájának kell-e írni, de én voltam a hülye, mert mondta, hogy természetesen), továbbá hogy a gyereke harmadikos nyelvtankönyvében az szerepel, hogy így és így kell írni a dátumokat - végezetül, hogy a munkaidő nyolctól négyig tart. A médiában... Aha. Véletlenül sem akkor kell dolgozni, amikor dolog van. Az újságíró például álljon fel négykor egy interjú közepén és mondja azt, hogy bocs, de lejárt a munkaidőm.

Az az újságíró rossz újságíró, akit bent lehet találni egy szerkesztőségben, mert az pontosan azt jelzi, nem dolgozik. Azt az olvasószerkesztőt, aki délután négykor feláll és azt mondja, bocs, fiúk, tudom, hogy a nyomda várja a cuccot, de pittyent a blokkolóórám, azonnali hatállyal és messzire ki kell rúgni.

Amikor elkezdtem futni a köröket, hol a búbánatban lehetne elhelyezkedni, legtöbbször fuldokló röhögéseket kaptam válaszul. Ebben az országban ugyanis nem csak hogy Dunát lehet rekeszteni az újságírókkal, szerkesztőkkel, de előbb-utóbb fognak is.

Sebaj, mindent túlélünk - különben is: a hétvégén (a betörőn kívül) járt nálunk egy tökéletesen elmebeteg duguláselhárító, aki egyrészt közölte, hogy ő alapvetően gépészmérnök, de nem büdös neki a munka, másrészt félmeztelenre vetkőzött (ezért nem kért felárat), majd a rasztafari világnézetről értekezett hosszan a fiammal... Szóval a helyzet reménytelen, de nem súlyos! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr462498983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indriya 2010.12.14. 09:03:59

Nahát, én most két dolognak örülök nagyon.
Hogy felmondtam áprilisban, és hogy viszonylag friss Török Monikát olvashatok :)

törökmonika 2010.12.14. 14:08:42

@indriya: a szavatosságom már rég lejárt! :D

geeeza 2010.12.23. 21:27:26

szerintem a duguláselhárító helyett dugulásokozót hívj inkább, az se baj, ha rasztafari... talán....

modrill 2011.01.03. 20:44:35

mai termés:
"Kedves XY,
reményt adott azzal, hogy válaszolt a levelemre, nem szokás ez ma Magyarországon. Ehhez gratulálok. Azt azonban nem hiszem, hogy - több mint egy évtizedes sajtós múlttal a hátam mögött - arra vágynék, hogy olyan emberek vizsgáztassanak, akik nem tudnak egy levelet úgy megírni, hogy az ne hemzsegjen a helyesírási hibáktól. Amennyiben az állásajánlat még mindig aktuális, keressen rám a google.com-on, s a részletekről telefonon egyeztethetünk."

törökmonika 2011.01.03. 21:33:06

@modrill: :D!
ezek szerint épp ott tartasz, mint én :)
esetleg a KEH?! :D

modrill 2011.01.03. 22:14:09

és még azt mondja ez a kis gyökér a válaszában, hogy nem gömbölyű vmi az önéletrajzomban, ha gyakornoknak jelentkezem hozzá... hát, valszeg azért, mert nem gyakornoknak jelentkeztem, hanem szerkesztőnek... és hogy reméli, az újabb levelében nincs hiba. volt. én egy kekec szemétláda vagyok, ha erre kioktattam? mostanában osztom az észt rendesen, valszeg azért, mert van időm morfondírozni-...

törökmonika 2011.01.03. 23:49:54

@modrill: tanuljunk sch.páltól: első az anyanyelv fölényes ismerete! :D

modrill 2011.01.04. 15:32:21

meg kéne alakítanunk a TÚSZ-t. tiltakozó újságírók szövetsége. szervezete. szövetkezete. és az első szó is lecserélhető, csak a té maradjon, mer úgy jól hangzik:)

aviik 2011.01.04. 20:49:26

én most kiábrándultam az egészből. még ezt a számot megcsinálom, aztán tényleg lelépek, nem hagyom magam újra rábeszélni. nem is akarok újságíróskodni egy ideig, az biztos.

törökmonika 2011.01.04. 20:56:43

@aviik: engem meg nem hagynak :)
de tisztelet a döntésednek és hajrá!!!

aviik 2011.01.04. 21:22:16

neked is mondom, amit a modrillnek is, hogy bár őrült messze van tőletek "az én kerületem" (az a vörös), de úgy tudom, hogy márciusban megpályáztatják a helyi lap, meg tévé vezetését. ha lesz róla infom és érdekel, akkor referálok. hmmm?

törökmonika 2011.01.04. 21:37:09

@aviik: tőlem egyáltalán nincs messze! ha tudsz segíteni, kérleeeeeeek!!!!

aviik 2011.01.05. 10:57:11

oké, próbálok infot szerezni. annyi biztos, hogy márciusban lejár a mostani főnök szerződése és rebesgetik, hogy nem fogják meghosszabbítani. szerintem se. nekem még nem jutott a fülembe, hogy meg lenne már az utódja, legalábbis nem tudok "biztos befutóról". azt se tudom, hogy ugyanígy egy főnöke lesz-e a két dolognak, de elég valószínű, mivel a heti lapból havit csináltak, így azzal már nincs akkora meló. ha megtudok róla valamit, akkor jelentkezem, hátha pont ez jön be. meg kell próbálni, ha el tudod képzelni, mint lehetőséget.

aviik 2011.01.05. 10:58:25

Azért azt tudd, hogy itt is fideszes lett a vezetés.

aviik 2011.01.05. 11:11:11

és addig is vacak keresetű újságíró nem akarsz itt lenni? havi lap, tényleg szarul fizet, bár most áltatnak, hogy jobb lesz januártól - semmi infom róla, jelenleg lövése sincs, hogy mennyiért írok - mert szerintem esélyes, hogy jöhetnél most is írónak. nem nagyon találnak embert, mert a régieket nem alkalmazhatta (kivéve engem...) arra kicsit belaknád magad és máris nem tök idegenként pályáznál. taktikailag se lenne rossz húzás.
nem mondom biztosra, de megpróbálkozhatunk vele, ha gondolod.

aviik 2011.01.05. 11:12:21

hú, elképesztően értelmes mondatokat írtam, csak közben rajtam lóg a két éves, a gondolataimat sem hallom :)))

törökmonika 2011.01.05. 11:13:07

@aviik: dehognem!!! köszi! teendőm?

aviik 2011.01.05. 11:26:12

írtam a dukanyaros címedre, jó még?
süti beállítások módosítása