Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Az ember, aki nincs

2013.08.07. 12:39 | törökmonika | 5 komment

Oké, három és fél éve nincs munkám (amíg ezek kormányon vannak, nem is lesz).

Ha nincs munkám, nincs pénzem. Okés (nem okés, de ez van).

Kiestem minden ellátó rendszerből.

Azt mindig tudtam, hogy nyugdíjam az életben nem lesz, honnan lenne. Ezzel kellő időben szembesültem, sok éve. Marha sok évet sose jósoltam magamnak, kár belém feccölni.

A magánnyugdíjamat lenyúlták (azt kivételesen nem Orbánék, hanem az exem, beelőzte őket).

Ha elég ideig munkanélküli az ember, kiesik mindenből. Ideértve a tébét is. Javítja a statisztikákat, hiszen már nem munkanélküli. Hanem nincs és kész.

A minap rosszul lettem, szimpla hőguta.

A srácok hívták a mentőket.

Azok jöttek is.

Gyerekeim-korú srácok.

Korrektek voltak, viszonylag.

Én, mondjuk, annál már idősebb vagyok, biztos nem beszéltem volna velem így, ahogy a mentőorvos csajszi velem. Mert miért tenném. De hát én már megtanultam alázatosnak lenni. De hát még fiatal. Van mit tanulnia.

Haló poraimból nagy tisztelettel néztem a kettes sorszámú lányomra, aki elkezdett ordítani a nagyjából vele egykorú csajjal, hogyan beszél velem, ha itt haldoklom.

Nem akkora történet, csak a szokásos magyar ugar, bevittek sürgősségire, ahol két és fél órán keresztül semmi nem történt velem, két ember meghalt, jobbról és balról, az infúziót, amit bekötöttek, csak bekapcsolni felejtették el, egy idő után felálltam és hazajöttem, ezt itthon is tudom csinálni, legalább kényelmesebben.

Hanem hogy.

Azon gondolkodtam el, hogy én kirívóan kurva jó helyzetben vagyok, mert bármikor felhívom a pasimat, az megdönti a rendszert, továbbá bármit elintéz és elvisz a Holdra lakni, ha akarom.

És a többi pár millió ember?

Azokkal mi van?

Ha velem így beszél egy lányom-korú mentőorvos, holott szemlátomást nem vagyok hülye nyomoronc, akkor a többiekkel hogyan?

A néni, aki a kórház folyosóján egy, azaz egy szál pelenkában volt közszemlére téve, miközben szellemekkel beszélgetett már, mielőtt meghalt, az miért nem érdemelt valami emberi bánásmódot?

A fél családom orvos.

Tudom, hogy kegyetlen meló.

Én meg nem vagyok orvos.

Úgyhogy vittam vizet a néninek. Most miért ne igyon, ha már úgyis meghal.

Amikor aláírattak velem minden papírt, hogy saját felelősség meg izé, mondták, hogy majd szépen kiszámlázzák nekem az ellátást, hiszen nincs tébém. És miért nincs, kérdezte az adminisztrátor csaj, eléggé jelentősen összehúzva a szemöldökét. Nem kurvaanyáztam, nem voltam jól, amúgy arcon basztam volna egy lapáttal. Majd megtudod, ha ilyen helyzetbe jutsz, hülye picsa. Egyszer legyél munkanélküli, majd megtudod. És nem, nem csak az a munkanélküli, akinek nem sikerült elvégeznie a nyolc osztályt, vagy max. a nővérkeképzőig tudta magát felküzdeni, széles a spektrum. És mindannyian emberből vagyunk.

Nem kötözködtem, hogy ugyan milyen ellátást, konkrétan kurvára ott dögölhettem volna meg, a folyosóhasználatért meg hadd ne fizessek már, de mindegy. Nem vagyok én ekkora harcos, hogy mindenkit arconbasszak.

Picit keveslem a szolidaritást itt a népekből.

Nagyjából mindannyian ugyanolyan kibaszottul szar helyzetben vagyunk.

Akkor viszont nekem ne ugasson a biztonsági őr. Ne ugasson a nővérke. sem

Én se ugatok velük – igaz, már öregebb és tapasztaltabb vagyok.

Igaz, én az az ember vagyok, aki már nincs is, semmiféle nyilvántartás szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr545449580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsó Vidám 2013.08.08. 08:49:14

Most még nem vagyok olyan állapotban, hogy a horrorisztikus élményeimet elmeséljem, ami az urológián, és a Szegedi II. kórház ügyeletén történt velem. Azért ízelítőnek annyit, hogy egy takonypóc a sok közül, valami ápolónő, amikor kikértem magamnak amit műveltek velem, azt javasolta, hogy lépjek fel a Mónika show-ban ezzel, valamint közölte, hogy különben is feláll tőlem a szőr a hátán!!....Erre mondják, hogy fejétől bűzlik a hal!!

vörösbor(de)minőségi 2013.08.08. 14:45:29

budapesti kórház.nem a legszarabb.leterhelt személyzet,de rendesek.kezelés után az elbocsájtó szép üzenetet illik elhozni-leánykori nevén asszem zárójelentésnek hívják.diszpécser pultnál doki oktatja a neki adagolt aznapi gyakorlaton levő szégyenlős orvosképződményeket.mondom neki-mennék haza papir?valóban elfoglalt-és kedvesen mondja most nem tud kilépni a gépből de a földszinten itt és itt egy pillanat alatt kinyomtatja nekem a mittudoménki.
lemegyek-ajtó tárva nyitva de azért kopogok és köszönök majd előadom mi járatban.végigmér.kérdez.maga kicsoda?magamban mondom a választ hangosan pedig azt amire kiváncsi.senki se előttem se utánam de olyan hangon beszél velem,hogy szerinte trianonnak is én lehetek az oka.olyan hangon küld ki és közli,hogy majd várok amig nem szól....hogy azt gondolom milyen szerencse,hogy nem azt mondta "helyedre!"álló helyzetben is csorog a viz mindenkiről.kis idő mulva amikor mérlegeltem melyik a leghelyesebb most és itt:szó nélkül eljönni,vagy nagyon halkan de nagyon rendesen elküldeni a kulturálatlan viselkedése miatt és a végtelenül lealázó stilusát megemlitve összefoglalva és egy szóban-az egyiket választottam.
szerettem volna elmesélni neki miközben kócos vörös buksiját simogatom(na jó tépem)én nem azért vagyok itt,hogy csicskáztasson,én tisztességesen beszélek vele,és nem is önszántamból töltök itt el nem kevés időt,és mennyire jó lenne ezt a hányadék stilusát nem érzékelni,és nem észrevenni azt ahogyan végimér és aláz.úgy döntöttem ezeket a gyöngyszemeket megtartom magamnak és 3 szökkenéssel elhagyom a terepet még mielőtt tetthellyé válik.igy aztán fogtam magam és az összes aranyos kis rákos sejtjeimet-amiket rendszeresen tornáztatunk az intézményben-füttyentettem nekik és eljöttünk.most mit kellett volna tennem?

törökmonika 2013.08.08. 16:56:35

én tényleg csak azt nem értem, hogy miért beszélnek úgy az emberrel adott helyzetben, mint egy tetves lóval. tényleg nem különbözünk. nálunk a szakmában ez könnyebben megy, mert mindenkinek rohadt nagy a pofája, bármikor el tudja mondani, hogy figyuga, vazze, ma te vagy a főszerkesztő, én meg a kifutófiú, de ez nagyjából havonta szokott változni, szóval ne szívassál.
épp elég vacak, ha az ember szarul van.
nincsenek rózsás elképzeléseim a következő pár évemről, amit még a földön töltök.
de azért kéném szépen a nénit betakarni a kórházfolyosón.
mert anyánk is lehetne.

evelynn 2013.08.08. 16:58:49

Rettenetes! Egyszerűen ki vagyok akadva!

vörösbor(de)minőségi 2013.08.09. 00:37:40

naja azt nem értem miért van ez a téves pozicionálás-és mi bírja rá azt az egészségügyi dolgozót,hogy ilyen mocsok hangot és stílust engedjen meg magának.hiszen ezzel elsősorban önmagát alázza de nagyon.mert azonnal besodorja egy kulturálatlan tahó csoportba.miért gondolja azt,hogy megengedheti magának?utálja a betegeket?magát a betegséget?elfogadom ezt is-de a leirtakat azt nem vagyok hajlandó elfogadni.és eltürni sem.
és senki ne is türje el birkán.mert addig fogja ezt tenni mig valaki-majd egyre többen(remélem)nem fogják szóvá tenni,csak igy lehetne lassacskán valami elfogadható rendnek kialakulnia.nem sz7abad hagyni.szép szóval de félreérthetetlenül meg kell modnani a kifogásokat.én erre biztatok mindenkit.ja és arra,hogy ehhez legxen ereje.
süti beállítások módosítása