Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Halottaimról ismét

2015.10.31. 23:34 | törökmonika | 6 komment

Pontosan tudom, hogy a keresztény kultúrkörben hogyan kéne roppant ájtatosan viselkednem mostanában.

Kérdés persze, hogy a zsidó-keresztény kultúrkörben a csoport második fele mennyire toleráns és mennyire hagy engem békén.

Mehetnék és vehetnék virágot.

Mert a virágárusnak is meg kell élnie valamiből.

Anyám hét évvel ezelőtt egyik pillanatról a másikra halt meg, harminc év és pár nap különbséggel, mint apám.

Biztosan vannak rá patetikus nagy kifejezések, de én konkrétan köpni-nyelni nem tudtam egyik után sem.

Fogalmam nem volt, mit kell csinálnom, hogyan kéne tovább léteznem innentől, onnantól.

Aztán gondoltam egy nagyot.

Elhoztam apám hamvait a Megyeri temetőből és odaraktam az autóm hátsó ülésére anyám friss hamvai mellé. Én hülye, még röhögtem is hazafelé vezetve, hogy de régen láttátok egymást. Én hülye, amikor a gyerekeim megláttak a két sütisdobozzal a kezemben (abba csomagolták a temetkezési vállalatoknál diszkréten az elhunytakat), nem sírtam el magam. Azon már rég túl voltam.

Aztán a barátaim segítségével kibéreltünk egy kishajót a Dunán és anyám születésnapján kimentünk a vízre.

És akkor és ott és saját kezűleg lapátoltam bele őket a Dunába.

Nem állítom, hogy nem volt mindenki rosszul ott és akkor.

Mert ilyesmit nem illik.

Mert biztos pfuj, hogy belenyúlok és megfogom és morzsolgatom.

De olyan gyönyörűt még senki nem látott.

Tiszta volt a víz, oszlottak el a hamvak. Együtt. Ment le a nap, hullámzott a víz, csönd volt és szerencsére senki nem akart megszólalni.

Volt apósom még próbálkozott azzal az idióta faszsággal, hogy "nem szabad sírni", de leráztam a kezét és visszakérdeztem, hogy ugyan miért nem.

Éntőlem bátran menjen mindenki temetőbe. Ültessenek virágot, locsolják a szomszédét is, legalább egy napig érezzék, hogy megtették a kötelességüket.

Az enyémek nem egy napra tartogatják magukat.

Mi több, pontosan tudom, hogy apám anyám, nagyanyáim, nagyapáim és a többiek is erősen helyeslik, hogy az összes gyerekem jót bolondozik halloweenkor.

Boldogok a lelki szegények, akiknek csak egy napjuk van a gyászra.
yad_vashem.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr348040262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fábián András 2015.11.01. 06:10:42

Ehhez nincs is mit hozzáfűzni. Kösz, Monika.

talalom 2015.11.01. 11:38:46

Anyám, nem napra, de hónapra pont 30 évvel követte apámat. Gyakorlatias nő volt. Amikor egyszer kislapáttal, gereblyével, vázafedő fóliával, madzaggal (az ollót sem felejtette soha otthon) kimentünk apu urnasírjához, titokzatos arccal elcipelt a szóróparcellához. Azt szeretném, ha meghalok, apátokat is szedessétek fel - úgyse tartanátok rendben a sírt, ahogy illik - és együtt szórassatok el minket. Aztán körülnézett, ahogy az ember egy új lakásban fontolgatja, hogy hová kerüljön a kanapé, meg a nagytükör. Itt mindig van friss virág, a hervadtat elviszik, a szemetet összeszedik. Szép nagyok a fák, árnyékot is adnak - jó lesz itt nekünk apátokkal. Így lett.

butatojas 2015.11.01. 22:11:56

Igazi törökmonis írás. Szép, okos, igaz....de! Miért gondolod, hogy vannak a Te és a mások halottai? A másokét ápolóknak ugyan már miért csak egy napot adsz az emlékezésre? Miért gondolod azt, hogy aki ezen a napon kimegy a temetőbe, csak ezen a napon megy oda?
Nem hiszem, hogy bárkit is (aki csak a "rend" kedvéért megy, azt se -szerintem) bántani , kicsit felülről nézve cikizni kéne...
Ennél sokkal komplikáltabb minden Móni. Én speciel egy nappal a nagy kivonulás után megyek ki a temetőbe... És utálom a temetőt, és ahol testvérek is vannak, ott nem lehet egyedül dönteni arról, hogy szórjuk, vagy sem, a szülők végső parancsai is meglehetősen eltérnek egymástól, néha a leggazdagabb lelkűeket is méltatlanul sorolsz a lelki szegények közé. A gyász magánügy Móni, biztosan olvastad Bea írását. Nos azt olvasva senkinek nem lesz bűntudata.

megamedve 2015.11.12. 06:47:30

Kedves poszt toló!

Az utolsó mondatod csúnyán belefingik a levesbe, büdösül pezsgő zagyvalékká változtatva az egész betűhányadékot.
Mi volt a célod ezzel az írással
Magadat akartad bemutatni, mint ultramodern hipsztert, vagy mint ateista felvilágosult jellemet?
Megtehetnéd ezt a vallásos emberek gyalázása nélkül is.

Én csak akkor megyek templomba, amikor anyám apámért mondat misét, de az én szeretteim hamvai nem a tisza iszapjában vannak (hogy egy kicsit én is adjak azért)
Szeretek kimenni a temetőbe, s gyakran (nem egy évben egyszer) megteszem ezt. Egy hely, ahol nyugodtan tudok emlékezni rájuk, s közben némi törődést is tehetek értük azzal, hogy rendben tartom a nyughelyét mindazoknak, akik elmentek, s fontosak nekem
Te meg etesd a halakat, s felejts el mindent szépen lassan.
süti beállítások módosítása