Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Pitiáner szempont

2015.09.16. 23:47 | törökmonika | komment

shame_1.jpg

 

Van egy pitiáner szemponton, nem is fogom sokáig ragozni, kicsit én is szégyellem.

Én, Török Monika, 2015. szeptember 15-étől kezdve úgy megyek külföldre, hogy körülnézek százszor is.

Azt fogom nézni, ki hogyan néz rám. Látják-e rajtam. Észrevehető-e az öltözködésemen, a viselkedésemen, az akcentusomon.

Amikor átugrom Bécsbe, leszaladok a tengerpartra, csodákat nézek itt-ott, vagy csak sörözök a haverokkal északabbra vagy délebbre - hogyan néznek mostantól rám.

Nekem igenis számít.

Ötven évem van abban, hogy vállalható legyen az arcom. Huszonöt évem van abban, hogy ne ugorjon görcsbe a gyomrom, ha meglátom az országhatárt.  Sok évem van abban is, hogy...

És most akkor így ötven évesen majd el kell kezdenem megtanulni magyarázkodni, hogy értem én, amit mondasz, de én nem olyan vagyok?!

Én nem fröcsögtem, nem átkozódtam, nem szítottam, nem rúgtam, nem gáncsoltam, sőt?!

Hogy aki nálam jobban, hogy egész kurva életemben, hogy a gyerekeim is, hogy fejből többet, hogy... ?!

Nem fogom megtenni.

Nem aggódom, ha ennek az őrületnek vége lesz, az ostoba massza egycsapásra, vezényszóra megfordul majd és a mellét kezdi döngetni majd.

Ünnepélyesen kijelentem, hogy amiképp most is, a jövőben is erősen elhatárolódom azoktól a magyaroktól.

Egy napon se emlegessenek velük.

Ha én mondom a verset, ha éneklem a himnuszt, azt kéretik másképp hallani ezután is.

Én nem akarok úgy élni, hogy ha külföldre megyek, ott úgy nézzenek rám, hogy ott a magyar, tudod, aki felrúgja a kisgyerekes apukát, aki belelövetne a tömegbe, aki...

És egészen biztos, hogy énnekem kéne majd magyarázkodnom - mert ezek soha nem fognak.

De ez itt az én hazám is!

Rettenetes érzés szégyellni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr667794202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brother Love (törölt) 2015.09.17. 10:40:27

"Én nem akarok úgy élni, hogy ha külföldre megyek, ott úgy nézzenek rám, hogy ott a magyar, tudod, aki felrúgja a kisgyerekes apukát, aki belelövetne a tömegbe, aki..."

Erre semmi szükség, értelmes emberek nem is gondolkodnak így. Engem még egyetlen külföldi barátom sem keresett meg azzal, hogy te rugdosol-e menekülteket, vagy azzal, hogy a magyarok ezt teszik.

Értelmes ember nem azonosít egy nemzetet azzal, ahogyan egyes tagjai egy krízishelyzetben viselkednek. Különben is, volt rengeteg önkéntes, aki meg sokat segített, úgyhogy szerintem a szégyenkezésed üres PR-fogás, meg valamiféle gyatra "jóember-vagyok" igazolás, egovédelem.

Ősmagyarnincs 2015.09.17. 15:44:59

Szerintem egyáltalán nem néznek így a magyarokra. Most sok a pánik, szenzációhajhászás újság, de lassan mindenki aki birka elnéz a másik irányba. Ami kommenteket olvastam más nyelveken nem szidjak a magyarokat. Jó, nem a legtutibb se, de értik, hogy kicsi az ország, hülye az elnök, felkészületlenek vagyunk, de mindent megteszünk..

Ősmagyarnincs 2015.09.17. 21:37:43

Nem, nem védem a kormányt, de a kommentek alapján az angolok igen:
www.facebook.com/bbcnews/posts/10153102011377217?hc_location=ufi

keresetlen 2015.09.19. 06:50:33

Nem tudok megszólalni. Ennyi gyalázat, embertelenség megtapasztalása után emberi sorokat olvasni, kösz.

Proud Mary 2015.09.22. 20:08:41

brühühü

nem is gondoltam volna, h ilyen tróger, gyűlölködő, rasszista emberek élnek külföldön. mondjuk nekem nem ilyen savanyú az ábrázatom, mint önnek, én élvezem az életet és nem a szplín határozza meg napjaimat.

filiszteus 2016.08.09. 17:21:01

Ne aggódjon Mónika! Biztos lehet benne, hogy senki nem fogja magyarnak nézni.
süti beállítások módosítása