Nem ebben állapodtunk meg!

török_mónika_profilkép.jpg

 

A kettes sorszámú lányom lenyomott a gép elé és azt mondta, hogy írjak. Igaza van. Pár éve megjelent egy könyvem A nagy Ő címmel. És még mindig élünk! Ezt lehet itt nyomon követni.

Friss topikok

  • Bodócsy Vera: Amíg élek, nem felejtelek. Nagyon szerettelek. Köszönök minden írást, fotót (2020.09.03. 17:37) Tíz jel, ami arra utal, hogy esetleg egy kicsit fáradt vagy
  • : @tomtyi: mellesleg II. Ottónak nem volt osztrák felmenője , legkevésbé I. Ferdinánd. Mivel mintegy... (2018.08.20. 00:39) Honfoglalás
  • urbánugar: Hm. @Konyvmolyolo: Egy ilyen munka talán engem is érdekelne. Legalább is szívesen kipróbálnám mag... (2018.07.18. 14:38) Levél anyámnak
  • Bodócsy Vera: Szerettem mindet, mentettem, amit csak tudtam. Nem tudok aludni a hiányodtól. Nem így kívántam, ... (2018.07.13. 03:29) Feljegyzések a pelenkázó mellől 26. - Pillanatképek
  • aranyosfodorka: Hosszú, hosszú titkos, néma olvasás után muszáj megszólalnom. Ez igaz ? Hát Te is ? Sajnálom, de t... (2018.05.02. 10:00) Szerettem

Eper és fér - szezonok

2015.05.30. 19:12 | törökmonika | komment

Az a jó a hétvégében, hogy van, bár a hozzám hasonló szellemi munkanélkülieknek annyira mindegy, melyik csütörtököt hogyan hívják épp.

Már kora reggel szembesültem a nagy kérdéssel, hogy miért, istenem, miért... Mondd meg, mert nem akarok hülyén meghalni...
Miért üvölt minden telkesjobbágy a szaros kis telkén már szombaton kora reggeltől?!
Miért gondolják, hogy a friss vidéki levegő pont ebben a formában tesz jót a városi tüdejüknek?
Hát mi a tetves lófarért nem élvezik, hogy végre csend van és nem a fülük mellett áll meg a troli sikoltozva?
Miért örvendeznek minden egyes levéltetűnek? Ordítva?

Miért gondolják, hogy a gyerekük nem csak hülye, de süket is, így ordítva kell reggelihez hívni, mert friss vidéki tej van? (A cba-ból...)
Azt, hogy az alapfelszereléshez hozzátartozik a flex, már szóvá sem teszem...
Kivágtam a macskát, mert épp hányt. Pizsamában, papucsban, kócosan, csipásan. szemmel láthatóan nem kifejezetten szalonképes formátumban. Én voltam pizsamában, nem a macska.
Erre megkérdezi a tök ismeretlen telkesjobbágy - miután köszönt ordítva, mert vidéken az a szokás a parasztok között, biztosan -, hogy jó-e az idei termés...
Néztem rá egy darabig hülyén, aztán mondtam neki, hogy nézze meg esetleg, ahol nő, nekem fogalmam sincs, de jó barátja a google is, ott is tudakozódhat.
Nagyon megsértődött.
Sajnos nem annyira, hogy elköltözzön.
Így a következő percben már vígan mosta a kurva autóját vegyszerrel a patakban.
Miért nem maradnak a városiak a városban?!
Beszerzek egy kalasnyikovot, esküszöm...

eper1.jpgAztán közölte a gyerekecske, a négyeske, hogy ugye nem felejtettem el, hogy neki fellépése van a tahitótfalusi eper-fesztiválon.

Nem felejtettem el, meg se jegyeztem, nagyon régóta be vagyok oltva én fesztiválok ellen, a kisf... szóval a kiskakas kíváncsi a gagyilandra, de természetesen haptákba vágtam magam, csöppentettem az allergia-ellenes szemcseppből, bevettem két tabletta miazizét taknyadzás és prüszkölés ellen, oszt irány a természet lágy öle.

Efrájim Kishon óta tudjuk, hogy az ilyen gyermek-fellépéseket csak és kizárólag azért lehet kibírni, mert az előadás csúcspontjaként a sajátunk is színre lép, akkor tök jó, könnyek, meghatódás, utána visszasüpped az egész a nagyon durva közönybe.

Lehet, hogy az allergia teszi, de most még ez a katarzis is elmaradt – nézhetem én a gyereket normális hőmérsékleten is, nem kell ehhez a negyven fok és a sok büdös, átizzadt, lökdösődő ember...

eper2.jpgGondolná bármely logikusan működő ember, hogy az eper-fesztivál az a hely, ahol sok az eper, de természetesen ez nem igaz, eper volt a legkevesebb, mindegy, most már biztos, hogy arra is allergiás vagyok, taknyom-nyálam egybefolyik, a szemem gyakorlatilag nem létezik és érdekes, sípoló hangok jönnek ki a tüdőm helyéből.

Az eper az a dolog, amit a fesztiválon akár egy ezresért is meg lehet venni (kilóját), mindenhol másutt esetleg a feléért, de akkor nincs meg az élmény.

Az élmény, miszerint egy rétre telepítsünk ki minél több árus bódét, adjuk ki a területet dodzsemnek, ugrálóvárnak és már a látványával is hánytató óriáshintának (nem, nem volt céllövölde, hiányoltam is, volt helyette sok egyéb baromság, kézműves sajt meg minden, ami úgy hülyeség, ahogy van, de legalább baromi drága), mindehhez gondoskodjunk arról, hogy semmiképp ne legyen sehol sem egy fikarcnyi árnyék sem (ha esett volna az eső, még rosszabb lett volna).
Egyszer úgy ráküldeném a munkavédelmiseket vagy az emberi jogvédőket a kajás placcokra is: nem elég, hogy kábé ötven fok van árnyékban (nincs árnyék), szerencsétlenek ott sütnek-főznek reggel óta, hogy valami roppant paleo csülök meg pacal jusson az ájuldozó nagyérdeműnek.

Mondtam is a csávónak, hogy sál, sapka, ha eljön a tűz mellől, mert megfázik a nagy hidegben, de nem értékelte a poénomat, mert már nagyon rosszul volt.

Mondjuk, megérdemeltem, pont akkorra kellett ott lennünk négyeskével, amikor a nagyszínpadon (nagyszínpad! nagyszínpad!) a magyar nyelv kihívásaival erősen küszködő valaki annak érezte a szükségét, hogy felolvassa a tűzzománc vagy mittudomén milyen kerámia-versenyre beküldött pályamunkák alkotóit, névvel, címmel, lábmérettel – negyven percen keresztül...

Aztán végre megvolt az a másfél perc is, amikor a gyerek beragyogta az egész rendezvényt, de akkor meg épp a telómat próbáltam kiszedni a lábak alól – néhány túlbuzgó anyuka lökte ki a kezemből. Nagyon siettek, le ne maradjanak a kis napsugárka riszálásáról, csináltak videjókat is, majd átküldik, hogy feltétlenül nézzem meg, hát hogyne, első dolgom lesz, annyira érdekelt eddig is, hogy csinálnak kiélt luvnyákat a jobb sorsra érdemes óvodásokból.

Gyermekvédelmet a szerencsétleneknek! Nem, nem menő, ha az ötéves riszál, mint egy bárcás! Nem ettől lesz jó fej, nem ettől lesz nőies! És menjen az összes anyuka a francba, aki hagyja, hogy ezt csinálják a gyerekével!!!

eper3.jpg 

Vidéken azért jó lakni, mert jó a levegő. Vidéken még akkor is jó lakni, ha hétvégére elözönlik a városi népek. Vidéken annak ellenére jó lakni, hogy egészen biztosan allergiás lesz az ember valamire, amire előtte soha életében.

Én nem gondolom, hogy az eper lett volna a bűnös.

Az a sok, baromira ráérő pösti ember már gyanúsabb, akik ilyenkor jólfésülten megszállják az aglomerációt, lángost esznek, zsíros szájjal ordítanak a gyerekkel, hogy nem kap nyolcvanadik vattacukrot, továbbá hogy indulni kell, mert sose érnek haza ebből a koszfészekből (értsd: mielőtt elkezdődne a kedvenc sorozatuk).

Ha soha többet nem jelentkeznék, tekintsen mindenki a saját halottjának – meg a hétvégekének.

Lehet, ki kéne venni egy olcsó albérletet valahol a Nyugati környékén, csak szombat-vasárnapokra.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokmonika.blog.hu/api/trackback/id/tr217505428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása